کرونا، زنان اروپایی را مضطرب کرده است

پارلمان اروپا یک افکارسنجی عمومی را برای درک چگونگی تأثیر بحران کووید -۱۹ بر روحیه زنان کشورهای اتحادیه اروپا ترتیب داد که نتایج آن نشان می‌دهد بیماری کرونا تأثیر منفی و قابل توجهی بر دختران و زنان داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس این گزارش، ۷۷ درصد از زنان بر این باور هستند که شیوع کووید ۱۹ منجر به افزایش خشونت‌های جنسی، فیزیکی و عاطفی شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد که در تمام کشورهای اتحادیه اروپا، به جز فنلاند و مجارستان، بیش از ۵۰ درصد از زنان چنین احساسی دارند؛ به طور خاص، نتایج از ۹۳ درصد در یونان تا ۴۷ درصد در مجارستان متغیر است.

۳۸ درصد از زنان مورد بررسی اعلام کردند که بیماری همه‌گیر کرونا، تأثیر منفی بر ثبات مالی و درآمد شخصی آن‌ها داشته است؛ این نتیجه از ۶۰ درصد در یونان تا ۱۹ درصد در دانمارک متغیر است.

۴۴ درصد همچنین نشان دادند که همه‌گیری منجر به تعادل منفی بین کار و زندگی آن‌ها شده است، به طوری که ۲۱ درصد از زنان اعلام تمایل کرده‌اند که مدت زمان اختصاصی خود را برای کار با حقوق، کاهش دهند.

کرونا، زنان اروپایی را مضطرب کرده است

تعجب‌آور نیست که شیوع این بیماری همه‌گیر تأثیر منفی بر سلامت روان زنان داشته است، زیرا مردم در سراسر جهان در دو سال گذشته، احساس اضطراب و استرس را تجربه کرده‌اند. این گزارش با آشکار کردن احساس زنان، نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از آن‌ها در مورد دوستان و خانواده خود احساس نگرانی می‌کنند، ۳۷ درصد احساس اضطراب و استرس کلی دارند و ۳۳ درصد نیز دلواپس آینده خود هستند.

نتایج، این واقعیت را بیشتر روشن می‌کند که گروه‌های اجتماعی مشخص، بیشتر از سایرین تحت تأثیر قرار گرفته‌اند؛ برای مثال، حدود نیمی از پاسخ دهندگانی که دارای فرزندان زیر ۱۵ سال هستند، اظهار کرده‌اند که تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها تأثیر عمده‌ای بر سلامت روان آن‌ها داشته است.

رابرت بیدرون، رئیس کمیته حقوق زنان و برابری جنسیتی، در این رابطه گفت: "نتایج بررسی این افکارسنجی، آنچه را که قبلاً می‌دانستیم، تأیید می‌کند. همه‌گیری COVID-19، از طرق گوناگون بر زندگی زنان و دختران تأثیر گذاشته است."

کد خبر 559921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.