AT&T؛ بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت

AT&T بزرگ‌ترین شرکت مخابرات تلفن ثابت، سرویس‌دهنده اینترنت پهن‌باند، اشتراک تلویزیون اینترنتی و دومین اپراتور شبکه تلفن همراه آمریکا است. مرکز این شرکت در شهر «دالاس» تگزاس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،AT&T در سال ۲۰۱۲ به عنوان هفتمین شرکت بزرگ آمریکایی بر پایه میزان درآمد، انتخاب شد. این شرکت پنجمین شرکت بزرگ غیرنفتی در ایالات متحده، پس از اپل، وال‌مارت، جنرال الکتریک و بنک آو آمریکا است. این شرکت، سومین شرکت بزرگ ایالت تگزاس، پس از اکسان‌موبیل و کونوکو فیلیپس و نیز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت شهر دالاس شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ در فهرست بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا، رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد. AT&T در سال ۲۰۱۱ با ۱۰۰.۷ میلیون مشترک، به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه جهان شناخته شد. شرکت AT&T یکی از هفت شرکت عامل منطقه‌ای بل‌ساوت بود که با نام شرکت ساوث‌وسترن بل شناخته می‌شد.

تاریخچه شرکت AT&T

در سال ۲۰۲۰ در پی تضعیف شرکت بل، به شرکت تلفن و تلگراف آمریکا (تأسیس ۱۸۸۵ و بعدها با نام AT&T کورپ) پیوست؛ ولی در سال ۱۹۹۵ پس از طرح دعوی در دادگاه ایالات متحده، شرکت بل جنوب غربی به یک شرکت مستقل تبدیل شد و نام آن نیز به «شرکت ارتباطات اس‌بی‌سی»، تغییر پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵ شرکت ارتباطات اس‌بی‌سی موفق شد مالک پیشین خود یعنی شرکت تلفن و تلگراف آمریکا را خریداری کند؛ سپس دو شرکت با هم ادغام شدند و نام شرکت جدید «AT&T» انتخاب شد. همچنین شرکت جدید از برند و نماد سهام شرکت شرکت تلفن و تلگراف آمریکا استفاده کرد. در حال حاضر، این شرکت توسعه یافته و از مجموع ۲۲ شرکت عامل بل ۱۰ شرکت را در اختیار دارد. همچنین مالک چندین شرکت مخابراتی است.

زمینه فعالیت AT&T

بخش عمده این شرکت در زمینه ارتباطات راه‌دور، فعالیت می‌کند و به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی و نیز استانداردی برای شرکت‌های مخابراتی تبدیل شده‌است. در مهر ۱۳۹۵ مجله نیویورک تایمز نوشت که دسترسی به خدمات تلفن همراه و اینترنت شرکت ارتباطات راه دور آمریکا (AT&T) با همکاری شرکت رایتل در ایران امکان‌پذیر شده‌است.

وضعیت کنونی برند AT&T

پس از خریده شدن AT&T توسط اس‌بی‌سی و تغییرات ساختاری، شرکت با حفظ تاریخچه اس‌بی‌سی اما با نام AT&T Inc به کار خود ادامه داد. آن‌ها در سال ۲۰۰۶ خرید بزرگ دیگری انجام دادند و BellSouth را به ارزش ۸۶ میلیارد دلار به مجموعه خود اضافه کردند. این خرید، سرویس Cingular Wireless که در سال ۲۰۰۴ خدمات سلولار AT&T را خریده بود، بار دیگر به شرکت اضافه کرد و در ادامه وب‌سایت Yellowpages.com نیز به این مجموعه اضافه شد. در نهایت تمام این سرویس‌ها تحت برند AT&T به کار خود ادامه دادند.

تغییر ساختار در سال‌های اخیر نیز بخشی اصلی از سیاست‌های اصلی AT&T بوده است. آن‌ها با مشاهده افزایش استفاده از ارتباطات بی‌سیم در سال‌های پایانی دهه ۲۰۰۰ تمرکز خود را روی این خدمات گذاشتند. از شرکت‌هایی که در آن سال‌ها برای بهبود خدمت‌رسانی شبکه بی‌سیم به این هولدینگ اضافه شدند می‌توان به Interwise و Edge Wireless اشاره کرد که بازیگران بزرگ خدمات داده در آمریکا بودند.

سال ۲۰۰۸ با دو تغییر بزرگ برای AT&T همراه بود. آن‌ها مرکز مدیریت خود را از سن‌آنتونیو به داون‌تاون‌دالاس منتقل کردند. دلیل این انتقال از زبان مدیران، دسترسی بهتر به مشتریان و هملیات اجرایی شرکت و شرکای فناوری و تجاری بوده است. تغییر بزرگ دیگر اخراج ۱۲ هزار نیروی انسانی از این شرکت بود که فشارهای اقتصادی به‌عنوان دلیل آن عنوان شد.

در سال‌های بعدی شرکت‌های همچون Dobson Cellular، Centennial و Wayport توسط این شرکت خریداری شدند. یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های خرید و ادغام، AT&T، خرید بخش آمریکایی T-Mobile در سال ۲۰۱۱ بود که سرانجام با مخالفت گروه‌های مختلف مردمی و دولت لغو شد. این لغو خرید خسارتی شش میلیارد دلاری را نیز به شرکت آمریکایی تحمیل کرد.

AT&T در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که قصد دارد شرکت Leap را به قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کند. این خرید تمام برج‌های مخابراتی و فروشگاه‌های لیپ را به همراه ۵.۳ میلیون مشترک به مجموعه AT&T اضافه می‌کرد سرانجام در سال ۲۰۱۴ انجام شد.

گسترش نفوذ در بازار آمریکای جنوبی با همکاری این شرکت با America Movil در سال ۲۰۱۳ انجام شد. پس از آن در سال ۲۰۱۴ شرکت اعلام کرد که شبکه DirecTV را به قیمت ۴۸.۵ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد تا نفوذش در بازار تلویزیون‌های پولی و بازار رو به رشد آمریکای جنوبی بیش از پیش شود. پس از این ادغام برندهای U-verse و IPTV این شرکت با دیرک‌تیوی ترکیب شده و AT&T Entertainment را تشکیل دادند. در همین سال برای افزایش سهم بازار در آمریکای شمالی نیز شرکت Lusacell خریداری شد. هولدینگ ورشکسته NII نیز در سال ۲۰۱۵ به مجموعه اضافه شد و دو شرکت مذکور تحت عنوان AT&T Mexico به کار خود ادامه دادند.

یکی از اتفاقات بزرگ سال‌های اخیر برای AT&T، خروج آن‌ها از شاخص بزرگ داو جونز و جایگزینی توسط اپل بوده است. اتفاق بزرگ دیگر، تلاش برای خرید شرکت تایم وارنر بود که از سال ۲۰۱۶ شروع شد. آن‌ها قیمت ۱۰۸.۷ میلیارد دلار را تعیین کرده بودند که در صورت تأیید مقامات قانون‌گذار، شبکه‌هایی همچون HBO، ترنر و استودیوی برادران وارنر را به زیر چتر ای‌تی‌اندتی می‌آورد. در نهایت پس از چند سال کش و قوس قانونی، تایم وارنر در سال ۲۰۱۸ توسط این شرکت خریداری شده و به وارنر مدیا تغییر نام داد.

در حال حاضر رندال استفنسون به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت AT&T Inc مشغول به فعالیت است. این شرکت امروزه خدمات و محصولات متنوعی از تلویزیون‌های اینترنتی، خطوط ثابت تلفن، خدمات موبایل، شبکه‌های کابلی پهنای باند و سیستم‌های امنیتی خانگی تا امنیت شبکه، مدیریت ورزشی، خبرگزاری، بازی‌های ویدئویی، رسانه و سرگرمی‌های ویدئویی را به کاربران عرضه می‌کند.

طبق آخرین آمار در آمد این شرکت حدود ۱۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ عنوان شده و برند AT&T در لیست معتبر فوربز از برترین برندهای جهان در رتبه‌ی ۱۰ قرار دارد. تعداد کارمندان این شرکت در زیرمجموعه‌های متنوع آن نیز حدود ۲۵۴ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ عنوان شده که با خرید تایم وارنر در سال ۲۰۱۸ باید ۳۰ هزار کارمند آن‌ها را نیز به این زیرمجموعه اضافه کنیم.

کد خبر 558986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.