رانندگان خودروهای تسلا نمی‌توانند هنگام رانندگی بازی ویدئویی انجام دهند!

تسلا در ویژگی جدید خود دسترسی به بازی‌های ویدئویی هنگام حرکت، خودرو را قفل می‌کند، رانندگان فقط زمانی می‌توانند این بازی‌ها را انجام دهند که خودرو پارک شده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت تسلا فناوری جدیدی توسعه داده است که طی آن رانندگان نمی‌توانند هنگام حرکت خودرو بازی‌های ویدئویی را روی صفحه نمایش لمسی مرکزی خودروهای خود انجام دهند. در این فناوری عملکردی به نام Passenger Play قفل می‌شود و وقتی خودرو در حرکت است ادامه بازی میسر نخواهد بود.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قابلیت Passenger Play از دسامبر ۲۰۲۰ میلادی در دسترس رانندگان قرار داشته است، بنابراین بازی‌ها روی صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد ظاهر می‌شوند. اما نام این قابلیت نشان می‌دهد که این ویژگی برای بازی کردن مسافران در نظر گرفته شده است، پیش از این ویژگی ذکر شده فقط زمانی فعال می‌شد که خودرو متوقف بود.

به نظر می‌رسد که حتی اگر بازی را مسافران انجام دهند نیز ممکن است حواس رانندگان پرت شود و خطر بروز تصادفات افزایش پیدا کند. تنها یک روز پس از اینکه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) نگرانی خود بابت بروز تصادفات هنگام انجام بازی‌های ویدئویی در خودروی در حال حرکت را ابراز کرد، شرکت تسلا تصمیم گرفت دسترسی به بازی‌های ویدئویی هنگام حرکت خودرو را قفل کند. در این صورت انجام بازی‌ها فقط زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که خودرو پارک شده است.

کد خبر 544408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.