تلاش ناتینگهام برای کربن صفر در ۲۰۲۸

سرویس رایگان تا مراکز واکسیناسیون در منچستر،درخواست حمایت از نخست وزیر از سوی شورای بیرمنگام، میزبانی از کنفرانس تغییرات آب و هوا در کمبریج، پیگیری جرایم محیط زیستی در بولتون و تلاش شورای ناتینگهام برای کربن صفر در سال ۲۰۲۸، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر ناتینگهام در زمینه کمتر شدن کربن شهر سخت کار کرده است تا انتشار کربن به حداقل برسد زیرا ناتینگهام در تلاش است تا سال ۲۰۲۸ به اولین شهر بی کربن بریتانیا تبدیل شود؛ در سال اول ارائه برنامه اقدام خنثی کردن کربن ۲۰۲۸ در سطح شهر دستاوردهای زیادی حاصل شده و انتشار سرانه در ۱۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

پس از سال‌ها اقدام مثبت برای مقاوم‌سازی هزاران خانه در سرتاسر ناتینگهام، مرکز انرژی میدلندز ۸۲ میلیون پوند بیشتر از بودجه دولت را از رقابت گرمای پایدار دریافت کرده است، این پول برای طیف وسیعی از پروژه‌های بهبود خانه در سراسر میدلندز مانند عایق‌سازی، پمپ‌های حرارتی کم کربن و مقاوم‌سازی کل خانه استفاده خواهد شد. پروژه‌های حیاتی مذکور به رهایی ساکنان از فقر سوخت، کاهش قبض انرژی و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.

این شورا همچنین بیش از ۶۵۰ پنل خورشیدی را به صورت رایگان در منازل در سراسر شهر نصب می‌کند، این امر باعث صرفه‌جویی ۲۴۰ پوندی خانوارها در قبض انرژی در سال و همچنین کاهش انتشار کربن می‌شود.

همچنین در بخش حمل و نقل، امسال شاهد ساختن شهر بر روی شبکه حمل و نقل عمومی در کلاس جهانی خود بودیم که اعتبار سبز آن شامل یک شبکه تراموا الکتریکی است که به طور کامل با انرژی‌های تجدید پذیر و بزرگترین ناوگان اتوبوس‌های دو طبقه بیوگاز در جهان کار می‌کند.

ابتکارات زیادی برای تشویق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری انجام شده است، و آزمایش اسکوتر الکترونیکی تحت حمایت دولت تمدید شده است تا ببینیم آیا این روش حمل‌ونقل سبزتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌تواند به حذف خودروهای آلوده کننده از جاده کمک کند.

در ادامه حمایت از وسایل نقلیه الکتریکی، شورا از طریق یک شرکت خصوصی وانت‌های برقی را به مشاغل محلی قرض داد و ۸۱ نقطه شارژ را در پارکینگ جدید نصب کرد.

پروژه کاهش سرعت کربن همچنین به شرکت‌های کوچک و متوسط در ناتینگهام کمک کرده است تا کربن زدایی کنند. این پروژه علاوه بر شناسایی فرصت‌هایی برای کارآمدتر کردن کسب‌وکارها در مصرف انرژی، کمک مالی برای اجرای اقدامات پیشنهادی کاهش کربن ارائه می‌کند.

در سال ۲۰۲۱، ناتینگهام به عنوان یکی از ۱۱ شهر برتر بریتانیا برای رهبری جسورانه در اقدامات زیست محیطی شناخته شد، بیش از هزار شهر در سراسر جهان اقدامات کاهش کربن خود را به CDP گزارش می‌دهند و ناتینگهام به عنوان یکی از بهترین‌ها برای نشان دادن اقدامات فوری و تأثیرگذار بر آب و هوا شناخته شده است، البته با کمک سازمان‌هایی مانند CDP، می‌توانیم اقدامات لازم را برای ایجاد یک اقتصاد پایدار و شکوفا انجام دهیم.

منچستر؛ سرویس رایگان تا مراکز واکسیناسیون

با اعلام شورای شهر منچستر، سرویسی در زمستان امسال شروع به کار می‌کند تا برای ساکنانی که نیاز به رفت و برگشت به نوبت‌های واکسیناسیون دارند، تاکسی‌های رایگان ارائه دهد.

در اوایل سال جاری طرح مشابهی برای کمک به صدها نفر برای سفر به مراکز واکسیناسیون در دیگر نواحی شهر ایجاد شد.

با ادامه اجرای برنامه تقویت جامعه قبل از فرا رسیدن کریسمس، این پیشنهاد اکنون برای همه ساکنان است تا برای دسترسی به مراکز واکسیناسیون در سراسر منچستر دسترسی داشته باشند.

این سرویس به دلیل نیاز به حمایت از افرادی که نمی‌توانند رانندگی کرده یا به صورت پیاده به محل‌های واکسیناسیون بروند یا از طریق حمل‌ونقل عمومی به آنجا برسند، گسترش یافته است.

افراد باید از قبل یک رزرو واکسن خود سرویسی را از طریق وب‌گاه مشخص شده بررسی و یا رزرو کنند و مرکز واکسیناسیونی را انتخاب کنند که تحت پوشش سرویس تاکسیرانی مذکور است.

دیوید ریگان، مدیر بهداشت عمومی منچستر در خصوص این طرح گفت: «ارائه دسترسی عادلانه و آسان به سرویس رایگان حمل و نقل برای مردم در منچستر یکی از سنگ بنای برنامه واکسیناسیون بوده است. در این زمستان ما هر کاری می‌توانیم انجام می‌دهیم تا مردم را واکسینه کنیم و سرویس مذکور تنها یک ابزار در اختیار ما برای محافظت از هر چه بیشتر مردم است.

وی ادامه داد: هفته اول برنامه تقویت‌کننده گسترده، با بیش از ۴۴ هزار تزریق تقویت‌کننده در طول هفته، موفقیت بزرگی بود. چالش در حال حاضر حفظ آن و نگه داشتن مردم در طول اجرای کریسمس خواهد بود. ما همچنین می‌خواهیم مردم را تشویق کنیم که اولین دوز خود را دریافت کنند زیرا برای واکسینه شدن هیچ وقت دیر نیست.

مدیر بهداشت عمومی منچستر تصریح کرد: در صورت ابتلاء به کووید ۱۹، واکسیناسیون بهترین خط دفاعی در برابر بیماری جدی باقی می‌ماند و من از هر کسی که هنوز واکسنی رزرو نکرده است می‌خواهم از این فرصت استفاده کند و از خود و عزیزان خود در کریسمس محافظت کند.

بولتون؛ پیگیری جرایم محیط زیستی

صفحه رسمی شورای شهر بولتون خبر از دستگیری مردی داد که به دلیل عدم دفع قانونی زباله‌های تجاری بیش از سه سال پس از وقوع جرم اصلی محکوم شده است.

سید شهزاد حیدر در جلسه قبلی خود را بی‌گناه دانست، اما در تاریخ دادگاه در روز سه‌شنبه، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱ اقرار خود را به مجرمیت تغییر داد.

او بر اساس بخش ۳۴ قانون حفاظت از محیط زیست مصوب ۱۹۹۰ به دلیل عدم انجام اقدامات معقول برای بررسی اینکه آیا شخصی که زباله‌های تجاری به او منتقل شده است، تحت تعقیب قرار گرفت؛ این شخص ۵۰۰ پوند جریمه شد و با هزینه‌های بالغ بر هزار و ۳۵۶ پوند و دیگر هزینه اضافی در مجموع ۱۹۰۶ پوند باید به شورای شهر جریمه بپردازد.

در ۱۵ آگوست ۲۰۱۸، شرکت خصوصی بیف که به نمایندگی از شورای شهر بولتون کار می‌کرد، مقدار زیادی زباله، کیسه‌های سیاه، جعبه‌های مقوایی و سایر اقلام متفرقه را در خیابان واکس هال پیدا کرد. در بازرسی این ضایعات، اسناد خطاب به آقای حیدر و یک گاراژ واقع در جاده روچدیل، یافت شد. این ضایعات قبل از حذف برای دفع به عنوان مدرک عکسبرداری شد.

تیم جرایم زیست محیطی شورا متعاقباً با حیدر به گفت‌وگو پرداخت و او توضیح داد که ۲۰ تا ۳۰ کیسه سیاه زباله تجاری را به مردی که توسط یکی از دوستانش به او معرفی شده بود داده و ۲۵۰ پوند به او پرداخت کرده است.

زباله‌های خارج شده به اندازه‌ای بود که ون مجبور شد دو تا سه مرتبه برای خارج کردن زباله‌ها برگردد، او تأیید کرد که هیچ تلاشی برای بررسی اینکه آیا شخص مجاز به حمل زباله است و بر اساس قانون، برگه انتقال زباله را دریافت نکرده، انجام نداده است. اگرچه او جزئیات فردی را که زباله‌ها را برده، ارائه کرده است و به «مشکوک بودن» این فرد اعتراف کرد، اما مأموران نتوانستند فردی را که زباله‌ها به او منتقل شده است، ردیابی کنند.

لوتفر رحمان، نایب رئیس شورای شهر بولتون در خصوص این شخص و جرم وی گفت: این مرد ممکن است امیدوار باشد که Covid-۱۹ مخل بیشتر پرونده او بوده است، اما واضح است، حتی پس از یک وقفه سه ساله، ما هر کاری که لازم باشد برای پیگرد قانونی انجام خواهیم داد. مردم باید توجه داشته باشند که از شرکت‌های معتبر برای دفع زباله‌های تجاری خود استفاده می‌کنند.

بیرمنگام؛ درخواست حمایت از نخست وزیر

با اعلام شورای شهر رئیس شورای شهر بیرمنگام با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس از وی درخواست کرد از مشاغل و بخش‌هایی که بیشترین آسیب را از آخرین محدودیت‌های کووید -۱۹ دیده‌اند، حمایت کند.

وارد کلر، رئیس شورای شهر بیرمنگام در خصوص این درخواست گفت: به وضوح در پاسخ به گسترش نوع جدید ویروس کرونا نیاز به اقدامی بود، اما این امر به طور اجتناب ناپذیری بر مشاغلی که هنوز در حال بهبودی از قرنطینه‌های قبلی هستند تأثیر می‌گذارد.

همانطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بسیاری از مشاغل توریستی با آسیب مواجه شده‌اند و این در حالی است که خرده فروشان ترس از افت پا در آمدی دارند و در زمان حساسی از سال به سر می‌برند.

وی ادامه داد: این مشاغل برای اقتصاد بیرمنگام بسیار مهم هستند و از مشاغل زیادی پشتیبانی می‌کنند و نقش مهمی در بهبود ما پس از کووید خواهند داشت، اما اکنون به کمک نیاز دارند.

رئیس شورای شهر بیرمنگام افزود: ما از نزدیک با دولت برای حمایت از مشاغل بیرمنگام در طول همه‌گیری، همه گیر کار کرده‌ایم و آمادگی داریم در صورت توجه دولت به این نگرانی‌های بسیار منطقی، دوباره نقش خود را ایفا کنیم.

کمبریج؛ میزبانی از کنفرانس تغییرات آب و هوا

شورای شهر کمبریج در ۱۴ دسامبر میزبان نشستی بود که با حضور بیش از ۵۰ نماینده از مشاغل، مؤسسات و سازمان‌های بزرگ در شهر برگزار شد تا در مورد چگونگی همکاری آنها برای کاهش انتشار کربن در کمبریج و مدیریت اثرات آب و هوایی در شهر بحث شود.

این شورا از سال ۲۰۱۷ جلسات منظمی را با گروه تغییرات آب و هوایی رهبران شهر تشکیل داده و اکنون به دنبال توسعه مشارکت متمرکز بر اقدام است؛ این شورا همچنین برای سازمان‌های محلی که در این موضوعات فعال هستند، یک انجمن آب و هوای منظم برگزار می‌کند.

اشخاصی که در جلسه تغییر آب و هوا رهبران شهر کمبریج در ۱۴ دسامبر شرکت کردند، فرصت‌هایی را برای همکاری و کار در راستای چشم‌اندازی که در آخرین استراتژی تغییرات آب و هوایی شورا در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۶، مبنی بر کربن صفر خالص کمبریج تا سال ۲۰۳۰ تعیین شده، بررسی کردند.

کسب‌وکارها، مؤسسات و سازمان‌هایی که در این رویداد شرکت کردند، برای همکاری در زمینه اقدامات آب و هوایی در شهر، بحث در مورد راه‌های کاهش انتشار کربن، غلبه بر موانع و چالش‌ها و مواردی از این دست را در دستور کار خود قرار دادند.

رزی مور، عضو کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر در این خصوص گفت: «همه در کمبریج برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی به یک تلاش جمعی واقعی نیاز دارند و این جلسه گامی حیاتی برای همکاری در این زمینه بود. در اتاق (مجازی) همکاری و ایده‌های عملی مبتکرانه انرژی و مثبت زیادی وجود داشت که چگونه می‌توانیم در سال ۲۰۲۲ و پس از آن با یکدیگر همکاری کنیم تا پیشرفت در رسیدگی به وضعیت اضطراری آب و هوا را تسریع کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که با همکاری در بخش‌های مختلف، می‌توانیم به بیش از مجموع بخش‌های خود دست یابیم و به بهبودی سبزتر و عادلانه‌تر کمک کنیم.

کد خبر 543708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.