باز نشدن درب خودروهای تسلا به علت قطعی سرور اپلیکیشن

قطعی سرور اپلیکیشن تسلا در سراسر دنیا باعث شد صاحبان این نوع خودروها نتوانند درب ماشین خود را باز کنند و از آن استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرور اپلیکیشن تسلا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ به مدت چند ساعت در سراسر جهان قطع شد، این قطعی سرور باعث شد صاحبان خودروهای تسلا نتوانند به خودروهای خود متصل شوند و درب‌های آن را باز کنند یا از آن استفاده کنند. چندین نفر از صاحبان خودروهای تسلا شکایات خود در این زمینه را در رسانه‌های اجتماعی ابراز کردند.

در ابتدا به نظر می‌رسید که فقط صاحبان خودروهای تسلا در آمریکای شمالی با این مشکل رو به رو شده‌اند، اما یکی از صاحبان خودرو در سئول، کره جنوبی مطلبی در توئیتر منتشر کرده بود و با منشن کردن ایلان ماسک اعلام کرده بود که برای متصل شدن به خودروی مدل سه خود از طریق اپلیکیشن iOS با پیام خطای ۵۰۰ سرور مواجه شده است و در این زمینه از او توضیح خواسته بود.

اولین واکنش مدیر عامل تسلا به این توئیت این بود که در حال بررسی این مشکل است، سپس ایلان ماسک پس از گذشت تقریباً پنج ساعت اعلام کرد که این مشکل برطرف شده است و در توئیتی اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد این مشکل به دلیل افزایش ترافیک شبکه رخ داده است، او به خاطر وقوع این اتفاق عذرخواهی کرد و اظهار کرد که اقدامات لازم به منظور پیشگیری از بروز اتفاق مشابه را در دستور کار تسلا قرار خواهد داد. از آنجایی که امروزه خودروسازان از خدمات ابری و اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده می‌کنند، وقوع چنین اتفاقاتی دور از ذهن نیست، بنابراین افراد می‌توانند سوئیچ یا یک ریموت به عنوان بک آپ همراه خود داشته باشند.

کد خبر 537045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.