سرشماری کتابخانه‌ها و کتاب‌های مدارس کشور

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح ملی «سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور» و طرح «وجین کتابخانه‌های مدارس» در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال و همزمان با هفته کتاب، سرشماری کتابخانه‌های مدارس سراسر کشور و تعداد کتب موجود در آن از طریق سامانه همگام با همکاری مدیران مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این طرح مدیران مدارس سراسر کشور باید با مراجعه به سامانه همگام و بخش کتابخانه‌ها در این سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات کتابخانه مدرسه خود شامل نام کتابخانه، نوع کتابخانه (کلاسی / مدرسه‌ای)، تعداد کتاب موجود در کتابخانه، تعداد کتابیار کتابخانه، مساحت کتابخانه و اینکه کتابخانه در فضای مستقل وجود دارد یا فضای آن با سایر فضاهای مدرسه (نمازخانه، اتاق شوراهای دانش آموزی و …) مشترک است اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد: با بیان اینکه این طرح از هفته کتاب آغاز و تا پایان دی ماه در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد گفت: در فاز دوم این طرح نوع کتابهایکتابخانه‌های مدارس نیز شناسایی و سرشماری خواهند شد و مشخص می‌شود که در هر مدرسه چه تعداد کتاب از چه گونه‌ای (ادبی، مذهبی، علمی) وجود دارد.

رمضانی با بیان اینکه اجرای این طرح در کنار طرح «وجین کتابخانه‌های مدارس» که دستورالعمل آن برای مدرس ابلاغ شده است گام بزرگی در بروزرسانی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس به کتاب مناسب دانش آموزان خواهد بود گفت: تاکید بر این است که مدارس اطلاعات دقیق را در سامانه وارد کنند و اطلاعات این طرح برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های توسعه کتابخوانی در مدارس استفاده خواهد شد.

کد خبر 536685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.