۲۵ آبان همچنان در تاریخ خاطره‌انگیز است/ امروز باید همه ایران به یاری اصفهانِ تشنه بیایند

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اکنون که اصفهان در شرایط نامطلوبی از بحران‌های زیست‌محیطی قرار دارد شایسته است مردم کشور و رسانه‌ها به یاری این استان آیند.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیشینه مجاهدت مردم شهیدپرور اصفهان، اظهار کرد: رزمندگان اصفهان در جنگ تحمیلی نیروهای میدانی فوق‌العاده‌ای بودند و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس به حدی نمونه و برجسته بود که در تمام عناصر، از سطوح عالی تا رده‌های پایین جنگ مشاهده می‌شد.

وی افزود: مردم آگاه، مؤمن و انقلابی اصفهان هرگاه خطری ایران اسلامی را تهدید کرده، وظیفه خود را به موقع تشخیص داده‌اند و برای انقلاب، اسلام و کشور در تمام صحنه‌ها حضور یافته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نقشی که مردم اصفهان در تاریخ پیروزی انقلاب داشتند، بی‌بدیل است؛ این شهر اولین شهری بود که در آن حکومت نظامی شکل گرفت، اصناف آن در اعتراض به حکومت دست به اعتصاب زدند و در عملیات‌های ایذایی سال‌های اولیه پس از انقلاب نیز نقش پررنگی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که دشمنان، منافقین و گروه‌های چپ و تجزیه‌طلب چهارگوشه کشور را دچار آشوب کرده بودند مردم اصفهان نقش خود را شناختند و در این عرصه‌ها نیز برای صیانت از کشور حضور داشتند.

نادرالاصلی با گرامیداشت یاد شهدای عملیات محرم در سال‌های دفاع مقدس، ادامه داد: جنگ همیشه شرایط یکسانی ندارد؛ یک روز عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین بیشترین دستاورد و پیروزی را برای نظام اسلامی به ارمغان می‌آورد، یک روز هم در عملیات محرم اتفاقاتی باعث می‌شود که تعداد زیادی از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) به شهادت برسند.

وی با یادآوری حماسه و ایثار مردم اصفهان در ۲۵ آبان‌ماه ۶۱، اضافه کرد: تعداد شهدای اصفهان در عملیات محرم بسیار زیاد بود و ۳۷۰ شهیدی که در این تاریخ از میدان امام (ره) تشییع شدند بخشی از آن محسوب می‌شد اما عظمت این اتفاق به حدی بود که همچنان در تاریخ اصفهان خاطره‌انگیز و به یادماندنی است.

اصفهان دین خود را بدون منت بر نظام اسلامی ادا کرده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان و اصفهانی به اعتبار صحبت حضرت امام (ره) و سخنان رهبر انقلاب در همه دوران‌ها از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس تا زمان دفاع از حریم امنیت کشور و دفاع از حرم اهلبیت (ع) دین خود را بی‌نظیر و بدون منت بر نظام ادا کرده‌اند که تاریخ و بزرگان انقلاب بر آن صحه می‌گذارند.

وی اضافه کرد: فرهنگ والای اصفهان ایجاب می‌کند که هرگاه سیل و زلزله یا هر حادثه دیگری در کشور رخ می‌دهد، این استان پیش از دستور مقامات عالی کشور برای کمک به هموطنان خود پیشگام شود بدین سبب اکنون که اصفهان در شرایط نامطلوبی از بحران‌های زیست‌محیطی قرار دارد شایسته است مردم کشور و رسانه‌ها به یاری این استان آیند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حادثه تنها زلزله، سیل و جنگ نیست بلکه یکی از بزرگترین بحران‌ها برای اصفهان درحال رخ دادن است؛ عطشی که این سرزمین را گرفته و نتیجه آن فرونشست‌های متعدد و مکرر شده، تاریخ و حیات اصفهان را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: اصفهان همواره برای کیان انقلاب اسلامی و برای دفاع از سرزمین و ناموس مردم ایران پیشگام بوده و نگذاشته وجبی از خاک ایران عزیز دچار تصاحب دشمن شود بنابراین حق این استان نیست که زیاده‌خواه تلقی شود.

نادرالاصلی با بیان اینکه حقوق حقه اصفهان در آب، خاک و محیط زیست و هرچیزی که برای زندگی در استان لازم است، باید توسط آحاد مردم ایران مطالبه شود، گفت: ما به مسئولان عالی کشور از دولت‌های قبلی که حقوق اصلی مردم اصفهان را نادیده گرفتند اعتراض می‌کنیم.

بعضی استان‌ها به دنبال غنیمت خود هستند

وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود که روزی برای تمام دنیا شهره بود اکنون به زمین برهوت تبدیل شده است، یادآور شد: کارشناسان معتقدند برخاستن ریزگردهای حاصل از خشکی تالاب گاوخونی تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را درمی‌نوردد اما با این حال هنوز هم کسی به اصفهان و اصفهانی کمک نمی‌کند

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: تشنه ماندن حق اصفهان نبوده و جای گله‌مندی است که در بعضی استان‌ها هیچ توجهی به معضلات اصفهان نمی‌شود بلکه به دنبال غنیمت خود هستند.

وی ادامه داد: مردمی که روزی در پرداخت وجوه شرعی و قانونی پیش‌قدم و پیشکسوت بودند اکنون برای تأمین نیازهای روزمره و زندگی معمولی خود دچار چالش هستند لذا بر مسئولان کشور است که ناله کشاورزان شرق و غرب و خود مردم اصفهان را در این روزها بشنوند

کد خبر 535631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.