رئیس شورای شهر تهران حرف دو سال پیش خود را پس گرفت/ تشریح جزئیات جلسه با جهانگیری

رئیس شورای شهر تهران گفت: حرف دو سال پیش خود را که گفته بودم حتی یک کیلومتر مترو نساخته ایم را پس بگیرم و با تلاش‌های مدیران شهری، امروز بیش از ۱۰ کیلومتر آن را افتتاح کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در آخرین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۹ که با افتتاحیه مجاری ایستگاه‌های مترو در خط ۶ و رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس‌های شهری آغاز شد، اظهار کرد: می‌خواهم حرف دو سال گذشته خود را که گفته بودم حتی یک کیلومتر مترو نساخته‌ایم را پس بگیرم و با تلاش‌های مدیران شهری، امروز بیش از ۱۰ کیلومتر افتتاح آن را کردیم.

وی افزود: هر ایستگاه مترو در کنار خود یک کیلومتر مترو دارد که در خط ۶ این رقم هر ایستگاه یک و نیم کیلومتر است بنابراین با توجه به ایستگاه‌های بهره برداری شده به بیش از ۱۰ کیلومتر می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در دو سال اخیر حدود ۲۰ کیلومتر مترو بهره برداری شده و با توجه به اینکه دستگاه TBM به نزدیکی حرم عبدالعظیم(ع) رسیده حدود شش کیلومتر نیز حفاری شده است.

وی با بیان این که ایستگاه‌هایی که امروز بهره برداری می‌شود، منطقه پنج و بخشی از منطقه دو را دارای مترو می‌کند تصریح کرد: پیش از این شمال‌غرب تهران به این سبک مترو نداشته و ساکنان این محدوده می‌توانند با این ایستگاه‌ها خود را به مرکز شهر برسانند.

هاشمی با اشاره به تجهیز ایستگاه‌های بهره‌برداری شده به آسانسور و مناسب‌سازی برای معلولان ادامه داد: با پیگیری‌ها، سخنرانی و حتی گاهی تهدیدهای خانم نژادبهرام، دیگر خود معاونت حمل و نقل حاضر نبود ایستگاهی را بدون آسانسور به بهره برداری برساند.

وی با بیان این که قرار است چهار ایستگاه دیگر نیز در فروردین‌ماه به بهره برداری برسد گفت: وعده افتتاح هرماه یک ایستگاه از آغاز امسال تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تحقق یابد و البته برای استفاده از ظرفیت مسافرگیری این ایستگاه‌ها نیاز به تامین واگن و تجهیزات وجود دارد که امیدواریم با عمل کردن دولت به وظایف قانونی خود، از این زیرساخت‌ها استفاده شود.

هاشمی با بیان این که در روزهای اخیر و با تراکم ترددهای پایان سال و همچنین شرایط کرونایی و خطر استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی، شاهد تشدید ترافیک در شهر هستیم، گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهمترین اولویت‌های شورا در این دوره بود که با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز با اهداف برنامه فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در عصر یکشنبه جلسه مهمی با حضور معاونت اول ریاست جمهوری جهت پیگیری حل مشکلات انتشار اوراق مشارکت سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران برگزار شد که امیدواریم مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی با عمل به تصمیمات این جلسه در ماه‌های پایانی دولت، اعتبار لازم را برای تأمین نیازهای مترو و اتوبوس تهران انجام دهند.

ابعاد ناگفته زندگی امام راحل (ره) تبیین شود

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز موالید ماه شعبان، گفت: نسل جوان، به جای طرح مسائل کلیشه‌ای و مناسبتی، نیاز به معرفی متفاوت، عمیق و متناسب با نیازهای جامعه امروز از این شخصیت‌ها دارد و بخش‌های فرهنگی مدیریت شهری به خصوص سازمان فرهنگی و هنری، سازمان زیباسازی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تلاش کنند تا از فعالیت‌های کلیشه‌ای و موازی کاری که در این شرایط سخت اقتصادی از نظر شهروندان ضرورتی ندارد، خودداری کنند و به فعالیت‌های عمیق‌تر و توأم با خلاقیت و نیاز روز جامعه بپردازند.

هاشمی ادامه داد: در ایام درگذشت یادگار امام خمینی، مرحوم حاج احمدآقا و همسر گرامی امام قرار داریم، از رسانه ملی و رسانه‌های رسمی انتظار می‌رود که به‌جای استفاده سیاسی، از بیانات امام خمینی، ابعاد ناگفته و حقایق زندگی امام و خانواده ایشان را به نسل امروز ارائه کنند تا شکاف بین نسلی، مانع از برقراری ارتباط عاطفی و فکری میان امام و نسل‌های آینده نشود.

وی تصریح کرد: در صورتی که فرصت تریبون‌های رسمی در اختیار یادگاران امام، شهید بهشتی، شهید مطهری و سایر شخصیت‌های انقلاب قرار گیرد، می‌توانند در برقراری ارتباط و ارائه تصویری امروزی از شرایط و عملکرد شخصیت‌های انقلاب مؤثر باشند.

کد خبر 481621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.