ساماندهی مشاغل با ایجاد بازارهای تخصصی در تبریز

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: استقبال شهروندان از بازار مبل و بازار خودرو در "شهرک مایان" سبب شد در قسمت شرق تبریز نیز یک بازار خودرو دیگر ایجاد شود.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص ایجاد بازارهای تخصصی در شهر تبریز اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شورای پنجم ساماندهی مشاغل شهری در قالب بازارهای تخصصی همچون بازار خودرو، بازار مبل و بازار کیف و کفش است.

وی افزود: پیشتر افتتاح بازار مبل و بازار خودرو در "شهرک مایان" تبریز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود که همین امر سبب شد در قسمت شرق تبریز نیز یک بازار خودرو دیگر ایجاد شود که در روزهای اخیر افتتاح آن نیز انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز مزیت بازار خودرو شرق تبریز که به تازگی افتتاح شده است را عرضه خودورهای سنگین در کنار خودروهای سبک دانست و تصریح کرد: قبل از افتتاح بازار خودروی جدید، شهروندان شرق تبریز مجبور بودند در درون شهر ۴۰ کیلومتر را طی کنند تا به بازار خودروی مایان در غرب برسند اما بازار خودروی شرق سبب می‌شود مسافرت‌های درون شهری کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه این دو بازار خودرو خارج از بافت شهری ایجاد شده‌اند، ادامه داد: شهروندان تبریزی می‌توانند از همین موقعیت جدید استفاده کرده و همه روزه جهت بهره‌مندی از خدمات، به آن مراجعه کنند.

آجودان‌زاده اضافه کرد: بزودی در منطقه "چوخورلار" که در بافت قدیمی شهر واقع شده، مجموعه تجاری ایجاد می‌شود که در دل آن بازار تخصصی کیف و کفش و نیز طلا و نقره شکل خواهد گرفت.

ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای حاشیه‌نشیان

وی همچنین با اشاره به اقدامات اخیر درخصوص ساماندهی حاشیه‌نشینان شهر تبریز، خاطرنشان کرد: اگر سازمان مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن زمین‌های موردنیاز را به‌طور رایگان در اختیار شهرداری قرار دهند، می‌توانیم با احداث منازل مسکونی ارزان قیمت، حاشینه‌نشینی را در تبریز ساماندهی کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای شهر و شهرداری تبریز آماده انعقاد قرارداد با شرکت‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای ساخت هزار واحد مسکونی به‌طور پایلوت برای این قشر از شهروندان است.

کد خبر 406193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.