استعفای نمایندگان اصفهان ساختار اجتماعی و سیاسی مجلس را زیر سوال برد

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نوعی ساختار سیاسی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال ‌برد.

کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه احیای زاینده رود به منزله بهره‌مندی مردم و کشور از این حوضه آبریز است، اظهار کرد: هدف استعفای نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، احیای زاینده رود بود.

وی افزود: دولت به عنوان مجری طرح‌های آب،  وعده‌های خود به مردم اصفهان برای احیای زاینده رود و اختصاص ردیف بودجه را محقق کند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان ادامه داد: بی‌اعتنایی به جامعه و مردم اصفهان که سهم عظیمی در انقلاب و تقدیم ۲۳ هزار شهید در دفاع از آن دارند، برای این مردم خوشایند نیست، مردم اصفهان شایسته تهدید، ارعاب، تحقیر و این نوع نگاه دولت مردان نیستند.

محمدی با بیان اینکه باید منزلت و شوکت و شان مردم اصفهان دیده شود، گفت: دو هفته اخیر نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به بی اعتنایی‌های دولت از استعفا دادند و این ضربه‌ای بر اساس و ساختار دولتی است که نتوانست به تکالیف و وعده‌های خود عمل و به مطالبات بحق مردم رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: این استعفا به نوعی ساختار سیاسی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال ‌برد که باید نسبت به غیبت ۱۹ نماینده یک استان، با عظمت و قداست استانی مانند اصفهان توجه نشان دهد، ورود پیدا کند و مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

محمدی تاکید کرد: استعفای نمایندگان اصفهان در راستای حمایت از حقابه مردم و زاینده رود بود و اصلاً این حرکت را سیاسی، عوام فریبانه و یا سمبولیک نمی‌دانیم بلکه یکی از بلندترین فریادهایی است که نمایندگان اصفهان طی ادوار گذشته برای آب زاینده رود سر دادند.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست افزود: ما از این فریاد بلند خاموش مردم اصفهان حمایت می‌کنیم، استعفا موضوعی است که نمایندگان در چهارچوب وظایفشان و با توجه به شرایطی که در فضای کاری احساس کردند، خواسته‌هایشان نه در صحن علنی، نه با تذکر و نطق به نتیجه نرسید و امروز تصمیم به حرکتی دموکراتیک به نام استعفا گرفتند و دین خود را به مردم اصفهان ادا کردند.

کد خبر 361995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.