توقع رفتار بزرگسالانه از کودک، خطای تربیتی است

وزیر آموزش و پرورش در مراسم روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: برخی توقع دارند کودکان مانند بزرگسالان رفتار کنند این یک خطای تربیتی است.

به گزارش ایمنا، سید محمد بطحایی ظهر امروز در ویژه برنامه ای که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار " آینده را باید ساخت"  برگزار شد با تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک اظهار کرد:  این روز بهانه خیلی خوبی برای بررسی مسائل کودکان و مشکلات فرا روی  تربیت بچه ها است۰

 وی افزود: یاد می کنیم  از کودکانی که در  ۸سال جنگ تحمیلی،همچنین  در جنگ یمن ، سوریه و سایر کشورها جان خودشان را از دست دادند و امیدوارم روزی فرا رسد که همه کودکان در فضایی سرشار از آرامش و با نشاط زندگی کنند.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شخصیت افراد در کودکی ساخته می شود و سه نهاد در شکل گیری شخصیت افراد موثر هستند، اولین آن خانواده است و بچه  ها همواره از والدین خود الگو برداری می کنند و صفاتی مانند؛ صداقت، تحمل دیگران، تعامل با دیگران و سایر مهارت های زندگی را  از پدر و مادر فرا می گیرند.

 وی ادامه داد: دومین محیط تربیتی  جمع همسالان است و کودک بسیاری از عادات رفتاری را از هم سن و سالان خود اقتباس می کند و سومین عامل تربیتی، محیط مدرسه است.

بطحایی خاطرنشان کرد:  ضروری است محیط مدرسه به ویژه  در دوره ابتدایی محیط سرزنده و شاداب تر باشد و بچه ها باید بازی کردن را توام با  دانش در مدرسه بیاموزند و فر اگیرند.

 وی ادامه داد: امروز یکی از کلاس های مدرسه باید باغچه باشد  تا بچه ها انس با طبیعت را در مدرسه فراگیرند اما متاسفانه چنین نیست .

 عضو کابینه تدبیر وامید اذعان کرد: برخی توقع دارند کودکان مانند بزرگان رفتار کنند و  این شروع خطای آموزشی است .

 وی اضافه کرد: در یک سال گذشته برنامه های خوبی برای تعامل با خانواده ها و همسو شدن با خانواده ها در مسیر تربیت اجرایی کردیم و تحقق این امر، عامل موفقیت است.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد:  امیدوارم بتوانیم با تلاش بیشتر همکاران ، مدرسه را به محیطی شاداب تبدیل کنیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی با موضوع کودکان در مجتمع حجاب گفت:  امیدواریم شرایط ایجاد چنین محیط هایی در همه مدارس ایجاد شود تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند.

 گفتنی است در حاشیه این مراسم آئین رونمایی از تمبر هفته ملی کودک با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزارشد

کد خبر 355522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.