چهل و یکمین رویداد «ایده شو» برگزار شد

چهل و یکمین رویداد ایده شو با محوریت فناوری های نوین شهری در محل نمایشگاه های دائمی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، «ایده شو» رویدادی است که افراد توانمندی خود را در ایده پردازی، بیان ایده و انتقال آن به دیگران در محیطی دوستانه محک می زنند. در ایده شو، هرشرکت کننده باید در مرحله اول ایده خود را در ۳ دقیقه بیان کند و پس از نظر داوران، ایده پردازان منتخب باید در ۴ دقیقه با داوران وارد پرسش و پاسخ شوند و در نهایت با نظر داوران افراد برتر انتخاب و تقدیر می شوند.

در ابتدای این مراسم مدیر خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان  گفت: این مرکز در راستای حل مشکلات با رویکرد نوین، اولین چهارشنبه هر ماه ایده شو را برگزار می کند.

چهل و یکمین رویداد ایده شو با محوریت فناوری های نوین شهری در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان برگزار شد. محمد حسین قورچانی اظهار کرد: ما از هرشهروندی که ایده ای در ذهن دارد استقبال می کنیم و کافی است شهروندان ایده خود را به این مرکز اطلاع دهد تا ما پس از بررسی ایده را ثبت سیستمی کرده و سپس مراحل اجرایی شدن آن را در شهرداری پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی از ایده ها قابل اجرا نباشد که در این صورت پاسخ مستندی نسبت به ایراد ایده به ایده پرداز داده خواهد شد.

پس از آن ۱۲ ایده پرداز به نوبت و هر کدام در ۳ دقیقه ایده خود را مطرح کردند و پس از هر ایده هیات داوران نسبت به آن نظر خود را ایراد کرد.

هیئت داوران متشکل از محمد حسین قورچانی مدیر خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، امیر علی شریفیان عضو هیات مدیره انجمن شرکت های دانش بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و مجید محمدی کارشناس ارشد پارک علم و فناوری شیخ بهایی بوده است.

عناوین ۱۲ ایده مطرح شده عبارت است از هم زبان (نرم افزار مترجم توریستی)، مبلمان شهری خورشیدی، تجهیزی برای ایمن کردن سفر با موتور سیکلت، جامع ترین سامانه آنلاین فروش و ارائه محصولات و خدمات صنعتی، شهر هزار گل، بازی شهری، طرح جامع نظام نامه صنعت ساختمان، همراه گزارش روزانه پروژه، نقشه ها، تفکیک کننده خورشیدی، رسانه دیجیتال تحت شبکه و رهگرد( راهنمای هوشمند خورشیدی).

  پس از بیان ایده ها توسط ایده پردازان، داوران ۵ ایده مبلمان شهری خورشیدی از خانم ها مهدیه السادات بحرینیان و ثریا شمس، تجهیزی برای ایمن کردن سفر با موتور سیکلت از ارجمند امینی ایده پرداز ۷ ساله، جامع ترین سامانه آنلاین فروش و ارائه محصولات صنعتی از فرشاد خادمیان زاده، بازی شهری از امید معتمدی و رهگرد از محمد رضایی فرد را جهت ورود به مرحله نهایی انتخاب کردند.

سپس هر فرد در مدت چهار دقیقه در معرض پرسش داوران قرار گرفت و از ایده خود دفاع کرد. داوران از ایده پردازان سئوال هایی در مورد نحوه اجرایی کردن ایده، چالش های پیش روی هر ایده و بررسی بازار و نحوه ارائه محصول یا خدمت نهایی پرسیدند.

در نهایت برترین ایده ها توسط داوران انتخاب شدند و با حضور آقای نصیر ملت عضو شورای اسلامی اصفهان، علیرضا روحانی مدیر روابط عمومی شورای اسلامی اصفهان و محمد دخیل علیان معاون توسعه و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تجلیل شد.

ایده های رهگرد و مبلمان شهری خورشیدی به ترتیب در رده پنجم و چهارم قرار گرفتند و از ایده پردازان آن با لوح یاد بود تقدیر شد.

جامع ترین سامانه آنلاین فروش و ارائه محصولات و خدمات صنعتی، تجهیزی برای ایمن کردن سفر با موتور سیکلت و بازی شهری به ترتیب رده های اول تا سوم را از آن خود کردند و ایده پردازان این ایده ها علاوه بر دریافت لوح یاد بود، با دریافت جوایز ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومانی تشویق شدند.

کد خبر 354466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.