از گرانی دلار تا تب فوتبال

در هفته‌ گذشته تب و تاب بازی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بالا بود؛ ایران در بازی آخر مقابل تیم ملی پرتغال به تساوی رضایت داد و از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرد، اما در میان انبوه اخبار فوتبالی دلار به مرز ۱۰ هزار تومان رسید که اعتصاب و اعتراض بازاریان در برخی از شهرهای کشور را به همراه داشت.

به گزارش ایمنا، در هفته‌ای که گذشت طعم تلخ حذف و حسرت را چشیدیم، هیئت رییسه مجمع نمایندگان اصفهان انتخاب شدند، مدیرکل جدید آموزش و پرورش اصفهان منصوب شد، اصفهان روی دمای ۴۰ درجه ماند، ۴۰۰ نقطه بحرانی در اصفهان شناسایی و برای افتتاح فاز سوم قطار شهری اصفهان برنامه ریزی شد.

 در بسته خبری ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را در این هفته مرور می‌کنیم.

 مانع حضور زنان در ورزشگاه شوند، طرح دعوای حقوقی می‌کنیم

مشاور شهردار تهران در امور بانوان با بیان اینکه حضور زنان در مکان‌های ورزشی نه از نظر اسلامی و نه از لحاظ قانونی منعی ندارد، به ایمنا گفت: حق تماشای مسابقات ورزشی، از جمله ابتدایی ترین حقوق زنان بوده که تا کنون از آنها سلب شده و جای پیگیری حقوقی دارد.

جزئیات انتخاب هیئت رییسه مجمع نمایندگان اصفهان

در انتخابات هیئت رییسه مجمع نمایندگان استان اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی با کسب ۹ رأی از علی بختیار پیشی گرفت و بار دیگر به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد.

- افتتاح رسمی خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور

 آیین افتتاح رسمی خط یک قطار شهری اصفهان تیرماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار خواهد شد.

- جزئیات طرح بسته تشویقی عوارض خودرو

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان به ایمنا گفت: با توجه به درخواست مکرر شهروندان در خصوص اجرای طرح بسته تشویقی عوارض خودرو، با پیشنهاد شهرداری اصفهان و تصویب شورای اسلامی شهر، از اول تیرماه الی ۳۱ شهریورماه این طرح انجام خواهد شد.

افزایش قیمت دلار ضربه سنگینی به اتوبوسرانی وارد کرده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: افزایش قیمت دلار ضربه سنگینی به اتوبوسرانی وارد کرده است. در حال حاضر ۳۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان کولردار نیست و امکان نصب کولر در آنها با توجه به قدرت ضعیف موتور اتوبوس و هزینه سنگین تامین قطعات وجود ندارد.

استاندار در واگذاری مجوز معدن در پناهگاه موته بازنگری کند 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استاندار اصفهان در واگذاری معدن تراورتن در منطقه موته به حوزه علمیه بازنگری کند. پناهگاه حیات وحش موته یکی از مناطق بی‌نظیر و بهترین زیستگاه آهو در استان اصفهان است، در سال‌های اخیر پناهگاه حیات وحش موته مورد دست اندازی قرار گرفته است. طبق قانون سازمان حفاظت محیط زیست هرگونه تصرف و تجاوز به این مناطق، ولو کندن یک بوته خار نیز مجازات خواهد داشت.

تزریق ۵ میلیون متر مکعب آب به مرکز کشور

 نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی به ایمنا گفت: یکی از بزرگترین پروژه های ملی کشور انتقال پنج میلیون متر مکعب آب شیرین شده خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با سرمایه گذاری شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است.​

متهمان آزار پسر و مادر معلول نجف آبادی در چنگال قانون

دادستان نجف آباد گفت: متهمان آزار و اذیت پسر و مادر معلولی که فیلم آن را اخیرا برخی شبکه های معاند پخش کرده اند، از یک سال پیش در زندان به سر می برند.

۲۲۶ هزار نفر شهرنشین به اصفهان مهاجرت کرده‌اند

۲۲۶ هزار و ۶۷۰ نفر طی پنج سال اخیر از دیگر شهرها به شهرهای استان اصفهان مهاجرت کرده‌اند.

۴۰۰ نقطه بحرانی در اصفهان شناسایی شد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شناسایی ۴۰۰ نقطه بحران شهری در اصفهان گفت: این نقاط به لحاظ چارچوب‌های نرمال از سلامت صدرصدی برخودار نبودند و بیماری اجتماعی در این نقاط وجود داشته است.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش اصفهان منصوب شد

علی اکبر کمالی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اصفهان منصوب شد.

استمرار قطعی‌ برق تا اواخر مرداد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: خاموشی‌ها در استان از دو روز گذشته شروع و احتمالا تا اواخر مردادماه و هفته اول شهریور ادامه خواهد یافت.

ورود نقدینگی های سرگردان به بازار بورس

رکورد شکنی‌های اخیر بازار بورس و گذر آن از کما به دوره‌ای جدید از جذاب‌ترین اخبار این روزهای بازار سهام است. بازاری که‌موج نقدینگی‌های سرگردان را به دلیل نوسان دیگر بازارها به‌سوی خود جذب می‌کند.

کاهش ۴۰ درصدی آب شرب اصفهان

مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی آب شرب اصفهان خبر داد و گفت: امسال حجم آب پشت سد ۴۶۵ میلیون مترمکعب است، پس باید پذیرفت وزارت نیرو برای اینکه این زمان طی شود آب کمتری به آبفا بدهد.

افزایش ۱۱درصدی داوطلبان کنکور در اصفهان

کنکورسراسری سال ۱۳۹۷، صبح و بعد ازظهر پنج شنبه هفتم تیرماه برای گروه های ریاضی وعلوم انسانی، عصر پنج شنبه برای گروه هنر، صبح جمعه هشتم تیرماه برای گروه علوم تجربی و عصر جمعه برای گروه زبان های خارجی برگزار می شود.

شهردار اصفهان از پژوهشکده رویان بازدید کرد

شهردار اصفهان در بازدید از پژوهشکده رویان گفت: امروزه نباید کاری را از صفر شروع کرد، بلکه باید هر کسی به علوم اثبات شده ذره‌ای بیفزاید، زیرا کمک به علم کمک به بشریت است.

طعم تلخ حذف و حسرت

دیدار تیم‌های ایران و پرتغال با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ایران در عین شایستگی از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود.

خداحافظی گوچی با تیم ملی

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان از تیم خداحافظی کرد. رضا قوچان نژاد، ملی پوش فوتبال ایران شش سال در این تیم حضور داشت.

کد خبر 346982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.