رژیم های لاغری سخت، قلب شما را تهدید می کند

رژیم های سریع و سخت لاغری این روزها به راحتی در گوگل یا هر سایت دیگری در دسترس همه قرار گرفته اند. کافی است گوگل کنید "لاغری سریع"، آن وقت است که تعداد زیادی رژیم لاغری استاندارد و غیراستاندارد در دسترستان قرار می گیرد. اما آیا این رژیم ها برای همه افراد توصیه می شوند؟

به گزارش سرویس علمی ایمنا از HealthDay، این روزها اکثر مردم می‌خواهند بدنی متناسب و خوش اندام داشته باشند. بسیاری گرسنگی شدید را برای رسیدن به لاغری سریع انتخاب می کنند. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چربی‌هایی که در رژیم‌های سریع و سنگین از بین رفته‌اند، ممکن است به قلب آسیب بزنند و عملکرد آن را کاهش دهند. البته این اثر درافراد سالم به طور موقتی ظاهر می‌شود.

دکتر "جنیفر رایانر" نویسنده اصلی این تحقیق که یک پژوهشگر بالینی در دانشگاه آکسفورد انگلستان است، در این رابطه می‌گوید: "برای افراد سالم رژیم سریع احتمالاً هیچ عارضه‌ای ندارد."

با این حال، محققان این مطالعه نگران هستند که جابجایی چربی مشکلاتی را برای افرادی که مشکلات قلبی دارند به همراه داشته باشد.

رایانر می‌گوید: "برای افرادی که چاق هستند، مزایای سلامت و کم کردن وزن بسیار زیاد است، اما در حال حاضر باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا مطمئن شویم که این رژیم‌ها در افراد مبتلا به بیماری قلبی مشکل ساز نمی‌شود."

محققان بر این باورند "رژیم‌های غذایی بسیار کم کالری - حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری در روز - یک روش مؤثر کاهش وزن و راه سریع کاهش چربی‌های بدن هستند." در تحقیق حاضر، محققان از ۲۱ نفر فرد چاق خواسته‌اند که غذاهای کم کالری - شیرینی‌های طبیعی یا سوپ‌های ویژه مصرف کنند – این تحقیق با ۸۰۰ کالری یا کمتر در روز برای هشت هفته ارائه شده است.

میانگین سن شرکت کنندگان ۵۲ سال بود. شاخص توده بدن (BMI) آن‌ها ۳۷ بود. BMI برآورد چربی بدن یک فرد بر اساس قد و وزن است و BMI طبیعی چیزی بین ۱۹.۹ تا ۲۴.۹ است.

تمام داوطلبان در این مطالعه هشت هفته در رژیم غذایی کم کالری قرار داشتند. جالب اینکه بعد از یک هفته کل چربی بدن، چربی شکم و چربی کبد آنها به ترتیب به میزان ۶ درصد، ۱۱ درصد و ۴۲ درصد کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد کلسترول و تری گلیسیرید (نوع دیگری از چربی خون) کاهش و مقاومت به انسولین و سطح قند خون و فشار خون این افراد نیز بهبود یافته است.

کد خبر 345889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.