پرستاران بدون توجه به جایگاه افراد، به بیماران خدمت‌رسانی کنند

استاندار اصفهان گفت: پرستاران در برخورد با بیماران فارغ از توجه به وضعیت علمی، اقتصادی و اجتماعی آنها باید به آنها خدمات رسانی‌ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از مقام پرستار در تالار نگین سپاهانشهر با بیان اینکه پرستاران حساس‌ترین خدمات را با مهر و سخاوت به مردم عرضه می‌کنند، اظهار کرد: این روز با حسن سلیقه‌ای تمام، روز پرستار نامیده شده است. برای پرستاران باید مایه افتخار باشد که قدر و منزلت کارشان را هم شان بانو زینب بدانند، بانویی که تاریخ، ‌مشقات و تحمل‌های او را ثبت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) بزرگ زنی است که با استواری و پایداری در صحنه بزرگ عاشورا ظاهر شد، تصریح کرد: این زن هدایت و مدیریت بسیاری در این حادثه تاریخی داشت و ما مسلمانان به این بانو افتخار می‌کنیم. قطعا شما پرستاران بیشتر به این موضوع افتخار می‌کنید.

استاندار اصفهان با بیان ویژگی‌ها و شخصیت والای حضرت زینب (س) افزود: مسئله مدیریت و اداره کردن بحران این بزرگ زن امری بسیار مهم بود و در تاریخ هم چنین بحرانی نداشته‌ایم که در فاصله چند ساعت ۷۲ تن را شهید کنند و یک زن با دیدن شهادت تمام نزدیکانش باز هم به کار خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه پرستاران در برخورد با بیماران فارغ از توجه به وضعیت علمی، اقتصادی و اجتماعی آنها باید خدمات خوبی را ارائه دهند، اظهار کرد: بیمار از نظر روحی به پرستار دل می‌بندد و به او اعتماد دارد و اینکه پرستار چگونه بتواند آلام جسمی و روحی این بیمار را تسکین دهد، خود بزرگترین هنر است.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وجه حضرت زینب (س) وجه دانایی، استقامت و محکم بودن اوست، تصریح کرد : خطبه قرایی که این بانوی ارزشمند تاریخ در بارگاه یزید قرائت کرد، خود گویا و نشانگر صلابت و اقتدار این زن است که آیندگان از آن به عنوان درسی بزرگ یاد کردند.

وی با بیان اینکه روز پرستار، روز ارج گذاری و یادآوری زحمات بی‌شائبه و مهربانی‌های پرستاران است، افزود : شغل پرستاری از یک ویژگی برتری برخوردار است و این شغل از جنس طبابت نیست بلکه از جنس مهربانی است و بخش عمده‌ای از آلام بیماران توسط پرستاران است که از بین می‌رود.

استاندار ضمن اشاره به اینکه پرستاری از ظریف‌ترین، دوست داشتنی‌ترین و زیباترین شغل‌هاست، گفت: امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی بتواند به نحو مطلوب و شایسته ای در جهت جبران بخش مادی زحمات شما تلاش کنند و بخش معنوی زحمات این قشر را خداوند پاسخگو خواهد بود.

کد خبر 335460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.