اثری از قایق مفقود شده در محدوده سد آبشار نبود

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای استان گفت: تیم جستجوگر ما دو بار منطقه پل شهرستان تا پشت سد آبشار را به‌طور دقیق گشته‌اند، اما اثری از قایق دراگون‌بوت نبود.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد قایق دراگون‌بوت مفقود شده، اظهار کرد: از صبح روز گذشته تیم چهار نفره‌ای تمامی نقاط از پل شهرستان تا پشت بند آبشار را جستجو کردند، اما قایق دراگون‌بوتی پیدا نکردند.

وی ادامه داد: این منطقه زمان زیادی است که خشک شده و درست است که علف‌ها و نیزارهایی در این محل وجود دارد و در برخی نقاط تراکم نی‌ها زیاد است، اما قایق بزرگی که به گفته مسئولان این رشته ۱۲ متر طول دارد نمی‌تواند لابه‌لای علف‌ها رفته باشد، اگر این قایق کوچک بود می‌توانستیم این احتمال را بدهیم، اما رفتن قایق ۱۲ متری لابه‌لای علفزارها امکان‌پذیر نیست. با این حال از قسمت نیزارها هم بازدید شد، اما چیزی مشاهده نشد.

قایقرانان مجوز ورود به پشت سد آبشار را نداشتند

ساسانی افزود: جشنواره ورزشی زاینده‌رود خارج از حریم آب منطقه‌ای برگزار شد و ربطی به محدوده ما نداشته است چراکه برای استفاده از این محدوده باید مجوز ورود داشته باشند. ضمن اینکه اگر از ما مجوز ورود به این منطقه هم درخواست می‌کردند، به آن‌ها مجوز نمی‌دادیم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای استان گفت: زمانی که پشت بند آبشار آب وجود دارد کسی نمی‌تواند وارد شود و زمین آن‌ محل حالت لجنی دارد و کسی جرأت نمی‌کند وارد آن شود و زمانی هم که خشک و بدون آب است دیگر کسی کاری به آن محل ندارد.

وی اضافه کرد: تیمی که با قایق مفقود شده در حال تمرین بوده، مطمئناً پشت بند آب آبشار تمرین نمی‌کرده و خارج از محدوده در اختیار آب منطقه‌ای تمرین کرده‌اند. عمدتاً حراست نزدیک سد آبشار با ورود افراد و حتی تمرین این ورزشکاران موافقت نمی‌کند.

ساسانی تصریح کرد: در هر صورت من نمی‌توانم تشخیص دهم این تیم دقیقاً در کدام محل تمرین داشته‌ است. به نظر من اگر قرار بوده پشت سد آبشار تمرین کنند قطعاً باید از ما یا واحد خاصی مجوز می‌گرفتند یا اینکه حداقل من باید از ورود این افراد و صدور مجوز ورود ورزشکاران به این محل آگاه می‌شدم، اما از ورود آن‌ها و اخذ مجوز اطلاعی ندارم. من مدیر تأسیسات آبی هستم، قطعاً اگر درخواست مجوزی وجود داشت من هم باید مطلع می‌شدم، اما اطلاعی از این موضوع ندارم پس قطعاً مجوز ورود به پشت سد آبشار را نداشته‌اند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای استان در پاسخ به اینکه به نظر شما چه اتفاقی می‌تواند برای قایق دراگون‌بوت افتاده باشد، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم در این خصوص نظر دهم چون رشته تخصصی من نیست که بدانم قایق زمانی که غرق می‌شود، کجا می‌رود.

باید محل دقیق قایق را به ما بگویند

وی اضافه کرد: اگر مسئولان یا ورزشکاران این رشته ادعا دارند پس از اینکه قایق شکاف برداشته و آن را کنار رودخانه گذاشته‌اند و فردا که در همان نقطه به سراغ آن آمده‌اند قایق نبوده، باید به من مراجعه کنند تا به اتفاق یکدیگر به همان محل برویم، آن‌ وقت می‌توانم بگویم که آیا آن محل جزء حوزه و محدوده دوربین‌های مدار بسته ما بوده یا نه، تا بهتر راهنمایی‌شان کنم.

ساسانی تأکید کرد: در اینکه قایقی در آن منطقه وجود ندارد تردیدی نیست چون مساحت آن منطقه خیلی زیاد نیست و نهایتاً به شعاع ۳۰۰ متر است و تیم ما هم دو مرتبه آن محل را به طور دقیق جستجو کرده و قایق دراگون‌بوت وجود نداشته است.

لازمه بازبینی دوربین‌ها درخواست کتبی هیأت است

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای استان در پاسخ به این سوال که آیا آن منطقه مجهز به دوربین‌های مداربسته است یا خیر، اظهار کرد: نصب دوربین و ثبت وقایع در حوزه اختیارات واحد حراست شرکت آب منطقه‌ای است و برای بازبینی فیلم‌های ثبت شده در تاریخی که قایق گم شده باید از هیأت انجمن‌های ورزشی درخواست کتبی شود تا دوربین‌ها را بازبینی و اگر موردی باشد به آن‌ها اطلاع دهیم.

وی گفت: تا امروز اگر قایقی در آن محل غرق می‌شد مأموران ما آن را پیدا و به صاحبان آن‌ها تحویل می‌دادند. در حال حاضر هم دو، سه قایق پیدا کرده‌ایم که پس از ارائه مدارک از سوی صاحبان یا مالک قانونی این قایق‌ها، به آن‌ها تحویل می‌دهیم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی آب منطقه‌ای استان ادامه داد: حمیدرضا غزنوی، رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان یکی، دو ماه گذشته در یک جلسه غیرکاری درباره این قایق از من سوال کرد و پس از بررسی موضوع به مورد خاصی برخورد نکردم، اما فراموش کردم نتیجه جستجو را به وی اطلاع دهم تا اینکه شما تماس گرفتید و پیگیر مسأله گم شدن قایق دراگون‌بوت شدید. پس از بررسی و جستجوی مجدد الان مطمئن هستم که چنین قایقی در آن منطقه وجود ندارد.

کد خبر 334096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.