مسئولان هیأت استان به هشدارهایم توجه نکردند/ قایق محو شده!

رییس کمیته دراگون‌بوت شهرستان لنجان گفت: پیش از آغاز جشنواره زاینده‌رود و تمرین ورزشکاران، به هیأت انجمن‌های ورزشی در مورد عمق کم آب و احتمال بروز مشکل برای قایق دراگون‌بوت هشدار داده بودم، اما توجهی نکردند.

روح‌الله موذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد جزییات گم شدن قایق دراگون‌بوت، اظهار کرد: در تمرینات یک هفته قبل از برگزاری جشنواره ورزشی زاینده‌رود، قایق دراگون‌بوت با ۱۷ سرنشین آن به دلیل عمق کم آب به تخته سنگی برخورد کرد و سوراخ بزرگی برداشت.

به مسئولان هیأت انجمن‌های ورزشی هشدار داده بودم

وی ادامه داد: قبل از برگزاری جشنواره و انجام تمرینات، در چند جلسه صحبت‌های بسیاری با مسئولان هیأت انجمن‌های ورزشی استان داشتم و گفتم این قایق به درد جشنواره نمی‌خورد. حتی قبل از آغاز جشنواره تمام مسیری را که قرار بود جشنواره در آن برگزار شود غواصی کردم و از عمق آب که تنها یک متر بود عکس گرفتم و به همه مسئولان نشان دادم و گفتم که این قایق قابلیت استفاده برای جشنواره را ندارد و در زمان استفاده تا ۲۰ سانتی‌متری کف رودخانه می‌رسد و با وجود صخره و سنگ‌های زیاد آسیب می‌بیند، اما با اصرار مسئولان قرار شد به صورت نمایشی از قایق استفاده شود.

موذنی افزود: هم قایق فرسوده بود و هم عمق آب بسیار کم بود که بتوانیم تمرینات لازم و مانوری که مدنظر داشتیم را در آب انجام دهیم. حتی تصمیم داشتیم در آن جشنواره مسابقات کشوری دراگون بوت را برگزار کنیم، اما با اتفاقی که افتاد و قایق سوراخ شد، این رقابت‌ها هم لغو شد.

رییس کمیته دراگون‌بوت شهرستان لنجان تصریح کرد: در مجموع دو قایق دراگون در اختیار هیأت انجمن‌های ورزشی استان بود که هر دو نیاز به تعمیر داشت و حدود چهار میلیون تومان برای تعمیر کامل هر دو قایق هزینه کردم و نزدیک به ۱۰۰ قایقران دختر و پسر با قایق سالم در دریاچه قایقرانی ذوب‌آهن تمرین می‌کنند، چون عمق این دریاچه ۲۸ متر است و مشکلی از نظر تمرین نداریم.

وی اضافه کرد: با وجود اخطار و تذکری که به هیأت انجمن‌های ورزشی استان دادم قرار شد به صورت نمایشی از این قایق در روز جشنواره استفاده کنند. چند روز قبل از جشنواره و در جریان تمرین قایق با تخته سنگی برخورد کرد و چون جنس آن از کربن است و استحکام زیادی ندارد، سوراخ بزرگی در قایق به وجود آمد که منجر به غرق شدن آن شد و ورزشکارانی که داخل قایق بودند هم مصدوم شدند.

موذنی گفت: قایق را به سختی به کنار رودخانه کشاندیم و در همان محل که نزدیک پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی بود گذاشتیم تا فردای آن روز تعمیرکاری را برای جوش دادن قایق به محل ببریم، اما متأسفانه زمانی که با تعمیرکار به محل رفتیم، قایقی وجود نداشت!

رییس کمیته دراگون‌بوت شهرستان لنجان در پاسخ به اینکه چرا همان روز قایق را به همراه خود نبردید و کنار رودخانه رها کردید، اظهار کرد: چون قایق پر از آب شده بود، جابه‌جایی آن سخت بود و حتماً باید با جرثقیل قایق را حمل می‌کردیم.

وی افزود: روز جشنواره ورزشی زاینده‌رود برخی مسئولان را در قایق سالمی که در اختیار داشتیم سوار کردیم که البته پیش از آغاز جشنواره آن مسیر را با جت اسکی امتحان کرده بودیم و مشکلی وجود نداشت.

موذنی گفت: تمام تلاش ما توسعه این ورزش در سطح استان است و در حال تشکیل تیم پیشکسوتان استان هستیم، اما متأسفانه تنها یک قایق در اختیار داریم که برای استفاده همه ورزشکاران قابل استفاده نیست.

قایق محو شده!

رییس کمیته دراگون‌بوت شهرستان لنجان تأکید کرد: به غیر از شهرداری کسی نمی توانست قایق ۱۲ متری را با آبی که درون آن بود از رودخانه بیرون بیاورد و با خود ببرد. همان روزی که قایق نبود بلافاصله به شهرداری رفتم و موضوع را با حراست شهرداری در میان گذاشتم، اما گفتند مأموران ما قایقی با این مشخصات را به انبار نیاوردند و احتمال دادیم جریان آب قایق را پشت سد آبشار برده است و برای پیدا کردن آن هفته‌ای یک بار حدود ۱۵ نفر با هم تا نزدیک سد آبشار می‌رفتیم، اما قایق را پیدا نمی‌کردیم. چون عمق آب در قسمت سد زیاد بود تا ۵۰ متری سد می‌رفتیم و برمی‌گشتیم. الان هم که آب نیست باز هم محل را جستجو کردیم، اما قایقی وجود نداشت. انگار این قایق محو شده یا آب شده و داخل زمین رفته است!

وی با بیان اینکه در برخی رسانه‌ها قیمت بسیار بالایی برای این قایق عنوان شده است، ادامه داد: قیمت تریلی هم این مبلغ نیست و برای همین با فدراسیون تماس گرفتم و قیمت قایق را جویا شدم که گفتند قایق نو و استاندارد بزرگ ۲۷ میلیون تومان و قیمت قایق کوچک ۱۲ میلیون تومان است و قیمت این قایق اصلاً ۲۰۰ میلیون تومان نیست.

کد خبر 334271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.