۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
قایق ۲۰۰ میلیونی کجاست؟!

یک ماه از رسانه‌ای شدن ماجرای غرق شدن قایق دراگون‌بوت در اطراف سد آبشار اصفهان در جریان یک جشنواره ورزشی می‌گذرد و این سرمایه ۲۰۰ میلیونی هنوز زنده نشده است!

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، رشته دراگون‌بوت که تا امسال زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی بود، مدتی پیش با تصمیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون قایقرانی بازگردانده شد تا از این پس، فعالیت‌های این رشته زیرنظر فدراسیون قایقرانی و در استان‌ها، زیر نظر هیأت‌های قایقرانی استانی انجام شود.

حدود یک ماه گذشته برای پیگیری روند تحویل رشته دراگون‌بوت به هیأت قایقرانی استان اصفهان، با حمیدرضا غزنوی رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان تماس گرفتیم ولی بهانه اصلی این مصاحبه، ماجرای گم شدن یکی از دو قایق دراگون بوت تحویل داده شده به هیأت انجمن‌های ورزشی بود که توسط دبیر هیأت قایقرانی استان اصفهان در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها مطرح شده بود.

 غزنوی در مصاحبه یک ماه پیش با ایمنا گفت که "رشته دراگون‌بوت از هیأت انجمن‌های ورزشی جدا شده است و از این پس باید زیر نظر هیأت قایقرانی فعالیت خود را انجام دهد اما هنوز هیأت قایقرانی استان اصفهان این رشته را از ما تحویل نگرفته است."

وی در مورد موجود نبودن یکی از دو قایق دراگون‌بوت تحویل داده شده به هیأت انجمن‌های ورزشی که از سوی دبیر هیأت قایقرانی استان مطرح شده بود، اظهار کرد که "در کل دو قایق دراگون‌بوت در اختیار ما بود که برای یکی از این قایق‌ها مشکلی به وجود آمده است. در جشنواره ورزشی تفریحی زاینده‌رود که مدتی پیش برگزار شد متأسفانه قایق به دلیل برخورد با سنگ سوراخ شد و به زیر آب رفت. سد آبشار هنوز ۲۰ متر آب دارد. تا الان دو بار غواصان را برای پیدا کردن قایق زیر آب فرستاده‌ایم اما به دلیل گل‌آلود بودن آب موفق به پیدا کردن قایق نشده‌اند."

رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان اظهار امیدواری کرده بود که "با پایین رفتن آب پشت سد بتوانیم قایق را پیدا کرده و تحویل هیأت قایقرانی بدهیم. اما قایق دوم و دیگر وسایل مثل پارو موجود است و هیأت قایقرانی می‌تواند آنها را تحویل گرفته و فعالیت خود را شروع کند. برای تحویل دادن رشته دراگون‌بوت به هیأت قایقرانی حرفی نداریم و تعمیرات قایقی که زیر آب است را هم متقبل می‌شویم. از نظر ما مشکل خاصی وجود ندارد و این موضوع بی‌جهت کش پیدا کرده است. "

اکنون و با گذشت یک ماه از این موضوع و پیگیری دوباره موضوع تحویل رشته دراگون‌بوت به هیأت قایقرانی استان اصفهان و همچنین سرنوشت قایق غرق شده، با سلمان قاضی‌عسگر، رییس هیأت قایقرانی استان اصفهان گفت و گویی داشتیم.

قاضی‌عسگر اظهار کرد: من نگفته بودم قایق دراگون‌بوت گم شده و دبیر هیأت قایقرانی استان عنوان کرده بود که یکی از قایق‌ها گم شده است.

وی ادامه داد: مدتی پیش با حمیدرضا غزنوی رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در مورد موضوع تحویل گرفتن رشته دراگون‌بوت از این هیأت صحبت کردم. غزنوی عنوان کرد یکی از قایق‌های دراگون‌بوت در محدوده بعد از پل شهرستان که در آن محل فاضلاب هم در رودخانه جمع شده است زیر آب رفته و تلاش‌های زیادی هم برای پیدا کردن قایق انجام داده‌اند که نتیجه‌ای نداشته است.

گل و لای؛ مانع پیدا شدن قایق دراگون بوت

رییس هیأت قایقرانی استان اصفهان افزود: به احتمال زیاد قایق زیر گل و لای ته رودخانه گیر کرده است و هیأت انجمن‌های ورزشی هم غواصی را برای پیدا کردن قایق به زیر آب فرستاده، اما موفق به پیدا کردن آن نشده‌اند.

قاضی‌عسگر اظهار کرد: در مورد تحویل گرفتن رشته دراگون‌بوت از هیأت انجمن‌های ورزشی، مذاکراتی را با غزنوی رییس هیأت انجام داده‌ایم و آنها برای تحویل دادن این رشته مشکلی ندارند و آماده تحویل هستند و ما هم آماده تحویل گرفتن هستیم اما به دلیل درگیری‌های شغلی غزنوی و من، هنوز تغییر و تحولی انجام نشده است.

رییس هیأت قایقرانی استان اصفهان در مورد زمان شروع فعالیت دراگون‌بوت زیرنظر هیأت قایقرانی گفت: هیأت انجمن‌های ورزشی قبلاً فعالیت‌های خوبی در رشته دراگون‌بوت انجام داده است اما متأسفانه تغییر و تحولات صورت گرفته و تحویل دوباره رشته دراگون‌بوت‌ به هیأت قایقرانی، وقفه‌ای در فعالیت‌های آن ایجاد کرده است و در این میان ، ورزشکاران بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند.

قاضی‌عسگر افزود: بر اساس شنیده‌ها فدراسیون قایقرانی، محمودی را هم به‌عنوان رییس کمیته دراگون‌بوت فدراسیون معرفی کرده است اما این موضوع هنوز رسمی نیست.

گم شدن قایق دراگون بوت مثل ماجرای گم شدن دکل نفتی است

رییس هیأت قایقرانی استان اصفهان در مورد خبرساز شدن یکی از دو قایق دراگون‌بوت اضافه کرد: در حال حاضر قایق‌های دراگون‌بوت مشابه قایقی که زیر آب فرو رفته، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. هر یک از قایق‌های دراگون‌بوت به اندازه یک اتوبوس است و گم شدن این قایق مثل ماجرای گم شدن دکل نفتی است!

برای جویا شدن از وضعیت کنونی قایق دراگون‌بوت زیر آب رفته با حمیدرضا غزنوی رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان هم گفت‌وگوی جدیدی کردیم.

تلاش بی‌نتیجه برای پیدا کردن قایق غرق شده

وی اظهار کرد: غواصانی را برای پیدا کردن این قایق به زیر آب فرستاده‌ایم و تعدادی هم برای جستجوی قایق به محل فرستاده‌ایم اما شاخه‌های علف پشت سد در محل شهربازی پل شهرستان خیلی زیاد است و متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم قایق را پیدا کنیم!

رییس هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان افزود: حدود دو هفته گذشته موضوع قایق زیر آب رفته را با معاون شرکت آب منطقه‌ای که رییس امور سدهای آب منطقه‌ای نیز هست مطرح کرده‌ایم و قول دادهاند تیم جستجوگری را برای پیدا کردن قایق به محل اعزام کنند.

وی تأکید کرد: از این به بعد نیز هر کاری برای این رشته نیاز باشد با همکاری هیأت قایقرانی انجام می‌دهیم چون یکی، دو ورزش آبی نیز در هیأت انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد.

غزنوی در مورد ادعای رییس هیأت قایقرانی استان اصفهان مبنی بر اینکه با او در مورد موضوع تحویل رشته دراگون‌بوت صحبت کرده است و تنها دلیل عدم انجام تغییرات، گرفتاری‌های کاری غزنوی و خودش است، گفت: هیچ‌گونه گرفتاری کاری ندارم. چندین بار با قاضی عسگر رییس هیأت قایقرانی استان تماس گرفته‌ام اما نتوانست جواب دهد و موفق به صحبت با یکدیگر در مورد این موضوع نشدیم. سلمان قاضی‌عسگر از دوستان قدیمی من است و مشکلی برای تحویل رشته دراگون‌بوت به هیأت قایقرانی نداریم و فکر نمی‌کنم آن‌ها هم مشکلی داشته باشند.

حالا باید منتظر ماند و دید با ورود شرکت آب منطقه‌ای به این موضوع، این سرمایه ۲۰۰ میلیونی به هیأت قایقرانی استان اصفهان بازمی‌گردد یا خیر.

کد خبر 332415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.