رکوردگیری از وزنه‌برداران بانو اشتباه محض است

رییس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان گفت: انجام رکوردگیری از بانوان وزنه‌بردار بدون آموزش‌های اولیه و داشتن زیرساخت‌های لازم، کاری غیرعلمی و غیراستاندارد است.

سعید آذری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری برای برگزاری دوره رکوردگیری و انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان، اظهار کرد: این اقدام فدراسیون کار کاملاً اشتباهی است، چون قرار است بدون انجام آموزش وزنه‌برداری در بخش بانوان انجام شود.

وی ادامه داد: نایب رییس فدراسیون وزنه‌برداری صحبت‌هایی در این خصوص انجام داده و عنوان کرده در این مورد کارهای خیلی مهمی انجام داده‌اند، در صورتی‌که چنین چیزی اصلاً درست نیست. به نظر من صحبت‌های او غیراستاندارد و غیر علمی بود.

آذری افزود: بدون برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان علاقه‌مند به ورزش وزنه‌برداری، برگزاری دوره رکوردگیری به غیر از آسیب‌دیدگی هیچ سود دیگری نخواهد داشت. برای راه‌اندازی مسابقات وزنه‌برداری بانوان، حداقل نیاز به برگزاری دوره‌های شش ماهه در سراسر کشور داریم.

جلوگیری از اعزام تیم اصفهان برای رکوردگیری

رییس فدراسیون وزنه‌برداری استان اصفهان گفت: در استان اصفهان نایب رییس بانوان در حال برگزاری دوره‌های آموزشی وزنه‌برداری بانوان است و تا زمانی که آموزش‌در این زمینه کامل نشود، از اعزام تیم استان و برگزاری مسابقات وزنه‌برداری در بخش بانوان جلوگیری می‌کنم. برگزاری مسابقه بین افرادی که مهارت کافی در رشته وزنه‌برداری ندارند، بدون انجام مراحل آموزشی، کاری غیراستاندارد و غیر علمی است.

رییس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان با اشاره به اینکه نمی‌دانم هدف فدراسیون از این رکوردگیری چیست، اظهار کرد: ورزش وزنه‌برداری در ایران نزدیک به ۸۰ سال فعالیت دارد، اما در بخش بانوان هیچ فعالیتی نداشته است. ابتدا باید زیربنایی آموزشی برای آن تعریف کنیم و بسترهای آموزشی را مساعد و مراحل آموزش را هم طی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از شدیدترین نوع آسیب‌های ورزشی در رشته وزنه‌برداری اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مسابقاتی هم برگزار کنیم باید در رده‌های پایین و در حد مسابقات تکنیکی باشد نه اینکه مسابقات را با وزنه‌های سنگین و آموزش داده نشده برگزار کنیم.

آذری ادامه داد: نمی‌دانم رییس فدراسیون وزنه‌برداری که خود از وزنه‌برداران صاحب‌نام است با چه استدلالی این حرف را می‌زند.

رییس هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان گفت: وزنه‌برداری فوتبال نیست که بگویند آذری بلد نیست! از دید من که نزدیک به ۳۰ سال از عمرم را در در وزنه‌برداری سپری کرده‌ام انجام رکوردگیری بدون آموزش‌های اصولی و اولیه، اشتباه محض است.

 آذری در پاسخ به اینکه هدف از انجام این کار را چه می‌دانید، خاطرنشان کرد: هدف از این کار را باید از رییس فدراسیون وزنه‌برداری بپرسید. من از هدف آنها چیزی نمی‌دانم.

وی افزود: رشد و توسعه ورزش بانوان، از اهداف هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان است اما این موضوع با انجام آموزش‌های لازم و توسعه ورزش وزنه‌برداری در بین بانوان علاقه‌مند به این ورزش و با اجرای برنامه‌های سیستمی واصولی خواهد بود. به دبیر هیأت وزنه‌برداری استان تأکید کرده‌ام تحت هیچ شرایطی اجازه ندارد تا مهیا شدن زیرساخت‌های لازم در این زمینه، تیمی از بانوان استان اصفهان را برای این دوره رکوردگیری اعزام کند.

کد خبر 333043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.