به استقبال یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی؛ فینال زودرس در نقش‌جهان

آخر این هفته تنور فوتبال با رقابت در جام حذفی داغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با برگزاری هر چهار دیدار امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد تا چهار تیم حاضر در نیمه نهایی یکدیگر را شناسایی کنند.

مهمترین بازی این مرحله تقابل دو مدعی اصلی و یک فینال زود هنگام است، اما این به آن معنی نیست که سایر بازی‌ها اهمیت و حساسیت کمتری دارند. مرحله‌ای که یک نماینده از لیگ آزادگان با هفت تیم حاضر در لیگ برتر بر سر تصاحب سهمیه حضور در پلی آف آسیا رقابت خواهد کرد.

قهرمان جام حذفی می‌تواند به عنوان سومین و آخرین نماینده فوتبال ایران وارد پلی آف لیگ الیت آسیا شود و البته که این جام در هر جای جهان خود به تنهایی ارزش بسیاری دارد و کسب آن افتخاری بزرگ برای هر مجموعه است.

چادرملو - آلومینیوم؛ تازه وارد پیش!

تنها نماینده لیگ آزادگان در اولین بازی این روز و این مرحله میزبان آلومینیوم خواهد بود. تیمی که در مرحله قبل پرسپولیس را برد، با وجود اینکه دوبار با دو گل عقب افتاد! همین نشانه کافیست که میزبان بداند با چه حریفی روبرو خواهد شد. تیمی که قرار نیست در هیچ لحظه از بازی تسلیم شود.

چادر ملو یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ‌برتر است. در تمام طول این فصل این تیم به همراه خیبر خرم آباد و فجر سپاسی در بالای جدول حضور داشته و اکنون نیز به احتمال زیاد دو تیم از این جمع به لیگ برتر فصل بعد صعود خواهند کرد.

کسب جام حذفی می‌تواند افتخار بزرگی برای فوتبال یزد و اردکان باشد اما حضور در همین تورنمنت و رقابت با تیم‌های لیگ برتری بهترین تمرین برای تیمی است که می‌خواهد از فصل بعد هر هفته با این رقبا روبرو شود.

آلومینیوم هم یک بار تا فینال جام حذفی بالا آمد، اما در قدم آخر ناکام ماند. این بار برای تکمیل ماموریت ناتمام دفعه قبل به اندازه کافی هم تجربه دارد و هم انگیزه...

تراکتور - مس؛ به یاد ایام قدیم

این بازی یکی از مهم‌ترین بازی‌های این مرحله است. دو تیم ثروتمند لیگ برتری که در فصل‌های اخیر همیشه جز تیم‌های بالای جدولی بودند. مس و تراکتور هر دو این فصل را با یک مربی و برنامه‌ای دیگر آغاز کردند، اما حالا با یک مربی جوان به سر و سامان رسیدند.

حمید مطهری و محرم نویدکیا دو هافبک برجسته فوتبال ایران در دهه ۷۰ و ۸۰ بودند و متخصص بازی هجومی و پاس‌های بی‌نظیر، حالا آنها در راس دو تیم تراکتور و مس به دنبال پیاده کردن ایده‌های تهاجمی خود هستند.

مطهری از زمانی که جانشین خمز در تراکتور شد، در همان قدم اول در جام حذفی ذوب‌آهن را در پنالتی حذف کرد و سپس در سه بازی لیگ دو برد یک مساوی به دست آورده و هنوز گل نخورده است. او با بهترین شرایط به این بازی می‌آید تا از امتیاز میزبانی استفاده کند.

در آن طرف مس هم با محرم دور برگشت به تیمی مدعی تبدیل شده که در پله پنجم جدول دور برگشت، تنها دو امتیاز از خود تراکتور کمتر دارد. محرم در ۱۲ بازی فقط یک باخت دارد و در جام حذفی نیز استقلال را در ۹۰ دقیقه برد و پیکان را در ضربات پنالتی کنار گذاشت.

یعنی هر دو تیم با شرایط یکسان به این مسابقه می‌آیند، دیداری که قابل پیش بینی نیست. تراکتور قبلاً دو بار قهرمان جام حذفی شده اما مس هنوز به تیم‌های دارای جام در فوتبال ایران نپیوسته است.

گل گهر - هوادار؛ آرزوهای یونانی

برای مرد یونانی گل گهر هیچ چیز بهتر از ترک ایران با یک جام نیست. گل گهر این فصل فراز و نشیب زیادی داشت و این هفته‌ها سیر نزولی داشته و از جمع شش تیم برتر نیز پایین‌تر آمد، اما این تیم با داشتن بازیکنان جوان درخشان و یک ساختار درست در خانه به کمتر از پیروزی رضایت نمی‌دهد.

هوادار هم با آمدن مسعود شجاعی سر و سامان گرفت و اکنون در جدول دور برگشت بالاتر از گل گهر است. یعنی در ۱۲ بازی اخیر بهتر امتیاز گرفته، این ۲ در مرحله قبلی جام حذفی تیم‌هایی بودند که در همان ۹۰ دقیقه کار حریف را یکسره و جواز صعود گرفتند، اما تقابل با یکدیگر حکایت دیگری است.

سپاهان - ملوان؛ جنگ جام یا راز بقا!

مهم‌ترین بازی مرحله یک چهارم و فینال زود هنگام جام حذفی تقابل بین دو تیم بزرگ و ریشه‌دار شهرستانی که رکوردداران جام و افتخار در میان تیم‌های غیر تهرانی در فوتبال ایران هستند.

بعد از پرسپولیس و استقلال که هر کدام هفت بار قهرمان جام حذفی شده‌اند، سپاهان و ذوب‌آهن با ۴ قهرمانی و ملوان با سه قهرمانی رکوردداران تاریخ این تورنمنت هستند.

در این فصل هر دو تیم از شروع جزو شش تیم بالای جدول بودند و رقابتشان در لیگ هم بسیار پایاپای بود. بازی رفت در اصفهان ملوان ۳-۲ میزبان را برد و بازی برگشت در انزلی ۲-۱ باخت، یعنی همه چیز مساوی!

سپاهان این فصل با فراز و نشیب بسیار حالا فقط پنجره جام حذفی را برای رسیدن به آسیا دارد، چرا که در لیگ دیگر به استقلال و پرسپولیس نمی‌رسد. برای این تیم دست خالی نماندن از یک فصل حیاتی است و چه بسا تنها راه بقا برای مجموعه فعلی باشد.

آن طرف ملوان هم متخصص جام حذفی و رکورددار حضور در فینال این تورنمنت بین تیم‌های شهرستانی است. ملوان این فصل با مهدی تارتار یقه بزرگان را گرفته و چه پایانی بهتر از عکس یادگاری با یک جام برای تیم پرطرفدار گیلانی.....

این دو تیم در کنار تراکتور تنها تیم‌های این مرحله هستند که قبلاً قهرمان جام حذفی شده‌اند و البته که اصلی‌ترین مدعیان، کم نیستند کسانی که معتقدند برنده این رقابت در فینال با تراکتور روبرو و اصلی‌ترین مدعی قهرمانی خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

کد خبر 754024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.