هیأت فوتبال از شهرداری کمک نخواست/ رویدادهای بین‌المللی فرصتی برای توسعه بازاریابی شهری

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، برگزاری رویدادهای بین‌المللی از جمله مسابقات ورزشی را فرصتی برای توسعه بازاریابی شهری دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری تحلیل مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی است و شهرداری اصفهان در راستای گسترش این فرهنگ، از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان حمایت کرد.

رویدادهای بین‌المللی، فرصتی برای توسعه بازاریابی شهری

وی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین‌المللی در شهرها فرصتی برای توسعه بازاریابی شهری است، افزود: شهرهایی که قرار است به شهرهای گردشگرپذیر تبدیل شوند باید ابزارهای خود در حوزه بازاریابی شهری را گسترش دهند. شهرداری اصفهان در این دوره از مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان، زیرساخت‌های خود را در اختیار فدراسیون کشتی و هیأت کشتی استان اصفهان قرار داد و امیدوارم در این زمینه به خوبی انجام وظیفه کرده باشیم.

حجتی با اشاره به زمان اندک و مشکل بودن برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان در اصفهان، ادامه داد: در میزبانی‌ها بعدی چه در رشته کشتی و چه در سایر رشته‌ها، به شرط داشتن زمان کافی می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب‌تر خروجی بهتری رقم بزنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: برای توسعه گردشگری نیازمند معرفی اصفهان به جهانیان هستیم که البته کار آسانی نیست. برگزاری یک رویداد جهانی بدون حامی مالی امکان‌پذیر نیست و بزرگ‌ترین حُسن برگزاری جام باشگاه‌های جهان در اصفهان، همکاری خوبی بود که بین بخش‌های مختلف به وجود آمد.

حجتی، اصفهان را فرصتی جهانی و جهانی از فرصت‌ دانست و ابراز امیدواری کرد برای توسعه گردشگری و افزایش سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان، رویدادهای جهانی بیشتری در این شهر برگزار شود.

وی اضافه کرد: از یک طرف، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند چنین رویدادهایی را برگزار کند و سایر بخش‌ها نیز بدون کمک شهرداری قادر به برگزاری آنها نیستند.

کشتی اصفهان نیازمند بازآفرینی است

حجتی در مورد دلیل استقبال کم تماشاگران از مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان تصریح کرد: کشتی اصفهان نیازمند بازآفرینی و بازگشت به دوران طلایی خود است و برگزاری چنین رویداد بین‌المللی می‌تواند به این امر کمک کند. در این مسابقات اقدامات تبلیغاتی لازم برای افزایش استقبال تماشاگران انجام شد و رسانه‌ها نیز باید کمک کنند تا کشتی اصفهان بازآفرینی شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان اسپانسر جام باشگاه‌های جهان نبود و در واقع حامی برگزاری این رویداد بودیم و اگر شهرداری برخی زیرساخت‌ها مانند تبلیغات شهری را فراهم نمی‌کرد، هیأت کشتی با مشکل مواجه می‌شد. همچنین چند رویداد شهری توسط سازمان ورزش شهرداری و همچنین در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو برگزار شد.

حجتی اظهار کرد: در فضای مجازی رقم‌هایی به عنوان کمک شهرداری به این مسابقات اعلام شد که کذب است و شهرداری اصفهان و سازمان ورزش توانایی هزینه کردن چنین رقم‌هایی را ندارند.

هیچ درخواستی برای حمایت از تورنمنت فوتسال به شهرداری نرسید

وی در مورد اینکه عنوان شده چرا شهرداری اصفهان به برگزاری تورنمنت چهارجانبه فوتسال در اصفهان کمک نکرده است، گفت: رویدادهای زیادی در شهر اصفهان برگزار می‌شود و این وظیفه هیأت فوتبال استان بوده که اگر نیازی به کمک دارد به شهرداری اعلام کند، در حالی که هیچ درخواستی از سوی برگزارکنندگان به شهرداری اصفهان نرسیده است. قطعاً اگر هیأت کشتی هم برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان با شهرداری ارتباط برقرار نمی‌کرد، این تعامل به وجود نمی‌آمد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان درمورد بازخورد حمایت از برگزاری جام باشگاه‌های کشتی جهان برای شهرداری اصفهان بیان داشت: چیزی که برای ما ارزش داشت برگزاری یک رویداد جهانی در شهر اصفهان بود که به ما در زمینه بازاریابی شهری کمک می‌کند. هدف اصلی شهرداری این بود که بتوانیم در حوزه برندسازی در ابعاد بین‌المللی اتفاق خوبی رقم بزنیم در حالی که شاید هدف اسپانسرهای مالی مسابقات، افزایش فروش باشد. البته نتایج ملموس برندسازی خیلی زود نمایان نمی‌شود و برای نتیجه گرفتن باید صبور بود. به دلیل تغییر شیوه درآمدزایی شهرداری‌ها در تمام کشور، برای توسعه شهر باید به سمت توسعه سرمایه‌گذاری رفت.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری، افق بلندمدت شهرداری اصفهان است و تلاش کردیم با طرح شعار «اصفهان، فرصتی جهانی و جهانی از فرصت» در مسابقات، در جهت برندسازی حرکت کنیم چون اصفهان آماده جذب سرمایه‌گذاران در جهت توسعه و آبادانی است.

کد خبر 332548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.