ایجاد رصدخانه و مرکز ملی شواهد علمی در حوزه سلامت/ برنامه ملی آموزش پزشکی عمومی آغاز شد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه آغاز برنامه آموزش ملی آموزش پزشکی عمومی یکی از اقدامات ۱۰۰ روزه وزارت بهداشت است، ادامه داد: این برنامه در کیفیت ارایه خدمات سرپایی به مردم تاثیر دارد، زیرا به پزشک خانواده نیاز داریم تا نیازهای مردم را خارج از بیمارستان دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی درخصوص اقدامات صدروزه وزارت بهداشت گفت: بخشی از این اقدامات ۱۰۰ در حوزه آموزش است که در این راستا اجرای برنامه آموزش ملی آموزش پزشکی عمومی را آغاز کرده‌ایم .

وی ادامه داد: نقشه راه ۱۰ ساله‌ ای برای شناسایی دقیق نیاز به منابع انسانی در حوزه پزشکی تعیین شده و در حال عملیاتی شدن است همچنین آیین ‌نامه مرکز ملی آموزش مهارت‌ های علمی و حرفه ‌ای ابلاغ و ماموریت ‌های ویژه کلان مناطق آمایشی در کشور تعریف شده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: بازنگری و به روزرسانی ماموریت ‌های ویژه کلان مناطق آمایشی نیز انجام شده است.

وی گفت: ۱۲ سامانه علمی و تحقیقاتی را در این صد روز بارگذاری کردیم و در این مقوله برنامه علمی و دانشگاهی ایجاد شده است و ماموریت مراکز تحقیقاتی را بر اساس اولویت ‌ها مشخص کرده ایم.

حریرچی توضیح داد: همچنین با ایجاد رصدخانه و مرکز ملی شواهد علمی در حوزه سلامت، مراحل اجرایی برچسب گذاری چراغ‌ های راهنمای تغذیه‌ ای، رصد سموم در مواد غذایی و اصلاح نظام قیمت گذاری دارو نیز در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هدایت بازارهای دارویی به سمت داخل است و به داروهای خارجی که مشابه داخلی دارد، حداکثر به ۱۰ درصد میزان بازار داخل، اجازه واردات می ‌دهیم.

حریرچی در پایان تاکید کرد: ایجاد رصدخانه و مرکز ملی شواهد علمی در حوزه سلامت در سطوح مختلف و اجرای سند ملی درمان از دیگر اقدامات است.

کد خبر 330779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.