حدود ۱۴۰۰ کتاب وارد پروسه داوری جشنواره کتاب رشد می‌شوند

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش گفت: امسال حدود ۱۴۰۰ کتاب در ۳۰ گروه و ۱۱ حوزه برنامه درسی وارد پروسه داوری پانزدهمین جشنواره کتاب رشد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پانا، فریبا کیا درخصوص آثار شرکت­ کننده در پانزدهمین جشنواره کتاب­‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد اظهار داشت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ کتاب دارای حداقل شرایط تشخیص داده شدند و این آثار همگی در کتاب‌نامه الکترونیکی رشد معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: این ۲۸۰۰ کتاب به درجه ۱ و ۲ تقسیم می­‌شوند، نیمی از آن‌ها که درجه ۱ هستند وارد فهرستگان رشد خواهند شد. در فهرستگان رشد علاوه بر کتاب­‌ها، منابع غیرمکتوب هم معرفی و به مدارس سراسر کشور ارسال می­‌شود. بنابراین حدود ۱۴۰۰ کتاب در ۳۰ گروه و ۱۱ حوزه برنامه درسی وارد پروسه داوری پانزدهمین جشنواره کتاب رشد می­‌شوند.

بخش داستان، پرکتاب­‌ترین بخش جشنواره

معاون دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی سازمان پژوهش با اشاره به اینکه بخش داستان (کودک، پیش دبستانی و بزرگسال) بیشترین تعداد کتاب را در بین کتاب­‌های درجه ۱ و ۲ دارد گفت: با توجه به اینکه کتاب­‌های آموزشی مبتنی بر کتب درسی هستند، ریزتر و با دقت بالاتری بررسی می­‌شوند.

کیا در پاسخ به این سوال که چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره کتاب رشد چه میزان تاثیرگذاری در عرصه نشر کتاب خصوصا کتاب‌های علمی، آموزشی داشته است،  گفت: اگر به گذشته نگاه کنیم، در نخستین سال برگزاری جشنواره تنها ۱۸ درصد از کتاب‌های شرکت ­کننده مناسب تشخیص داده شده بودند اما امروز ۶۰ درصد کتاب‌­ها مناسب تشخیص داده می­‌شوند. اگر به آینده نگاه کنیم هنوز با ایده آل هایمان فاصله داریم و زمانی به هدف­مان رسیده‌ایم که همه کتاب­‌های منتشرشده مناسب تشخیص داده شوند.

کد خبر 330709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.