واسطه‌ها بخش تولید و مصرف را نابود می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه قانون بازرسی از اتحادیه ها باید با توجه بیشتری پیاده شود، گفت: متاسفانه امروز واسطه ها بخش تولید و مصرف کشورمان را نابود می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدالوهاب سهل آبادی پیش از ظهر امروز در اولین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان، با اشاره به اینکه متاسفانه مصرف کنندگان در کشورمان مظلوم واقع شده اند و از سوی دیگر نیز تولیدکنندگان مظلوم هستند، تاکید کرد: متاسفانه امروز واسطه ها بخش تولید و مصرف کشورمان را نابود می کنند.

وی البته به بازرسی های قوی در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در شهر ما، شهری که بریانی‌اش در دنیا معروف است، صدها کیلو گوشت فاسد شده خرید می‌شود و به مردم معرفی نمی‌شود، بنابراین از مسئولان حمایت از مصرف‌کننده می‌خواهم که جلوی واسطه‌ ها را بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه قانون بازرسی از اتحادیه ها باید با توجه بیشتری پیاده شود، گفت: معنایی ندارد که یک کشاورز اصفهانی میوه خود را ارزان بفروشد اما از سوی دیگر مصرف کننده همان میوه را گران خریداری کند.

سهل آبادی با بیان اینکه اهرم‌هایی که برای حمایت از این قانون وجود دارد زیاد است و این اهرم‌ها باید وظایف خود را انجام دهند، تصریح کرد: امروز اتاق بازرگانی اصفهان با جمعی از تجار بزرگ سوری و لبنانی قراردادهایی تنظیم خواهد کرد، سعی داریم اتاق بازرگانی در کریدور علمی و فناوری شرکت داشته باشد.

وزیر صنعت بدون مشورت با تولیدکنندگان تصمیم گیری نکند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در ادامه این همایش، با تقدیر از عملکرد وزارت صنعت پیرامون موضوع حمایت از مصرف‌کننده به عنوان برشی از حمایت عام، اظهار داشت: همه مکلف به رعایت حقوق مصرف کننده هستند و اگر تمام دستگاه های حقوق مصرف‌کننده را رعایت کنند موجب ایجاد تعادل در جامعه می شود.

محمدرضا برکتین با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تنها نباید به حمایت از مصرف کننده اکتفا کرد، بیان داشت: همه تنها از کسانی که تولیدکننده کالا و خدمات هستند انتظار رعایت حقوق مصرف کننده را دارند این در حالیست که تولیدکنندگان نیز انتظار دارند خدماتی که سایر دستگاه‌ها همچون بیمه، مالیات و ... به آنها ارائه می‌دهند و هر روز تولید را دچار چالش می کند را کنترل و نظارت کنند.

وی از شریعتمداری وزیر صنعت خواست که بدون مشورت با تولیدکنندگان، کارآفرینان، اتاق بازرگانی و ... تصمیم گیری نکند، بیان داشت: بخش تولید گونی‌ آرد نیست بلکه ما افرادی هستیم که خوب متوجه می‌شویم چه فردی خدمت‌گزار ایت بنابراین از وزیر صنعت می‌خواهیم در حمایت از حقوق مصرف‌کننده و در تصمیم‌گیری برای انتخاب افراد به عنوان مسئولان استانی نظر ما را در نظر بگیرند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: داشتن نقشه راه حق ماست که تفکر وزارتخانه در مصرف‌کننده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 326476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.