میزبانی بهشت گمشده ایران از مسافران عید فطر+عکس

سمیرم- هر از چند گاهی تعطیلات، مسافرت ها را رونق دوچندانی می دهد، اما این بار با فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر فرصت مناسبی پیش آمد تا مردم شهر های شلوغ چند روزی از شهرهای دودآلود و کسالت بار دور شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، سمیرم جنوبی ترین شهرستان استان اصفهان که در کنار دنای خوش قامت ایستاده تا در وسعت ۵ هزار کیلومتر مربعی خود برای تمام سلیقه های گردشگری تحفه ای ارزنده و خاطره ای ماندگار را داشته باشد.

سمیرم، قلب گردشگری ایران، در وسط شاهرگ های جریانی کشور و شهرستانی از استان اصفهان که در همسایگی استان های کهگلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و فارس بوده و در ارتباط قومی و فرهنگی اجتماعی می باشد.

وجود ۵۴ نقطه گردشگری و ۱۰ منطقه نمونه گردشگری در شهرستان سمیرم نشان از پتانسیل بالای این شهرستان در ارضای تمام سلائق گردشگری را دارد که امروزه اکثرا بکر و خیره کننده مانده است و پذیرای خیل عظیم گردشگران می باشد با این وجود هنوز برخی از طببیعت گردان که انگشب شمار هستند نامهربانی ای در حق این طبیعت سخاوتمند می کنند.

مرکز شهرستان سمیرم با توجه به بافت کوهستانی خود آبشار های زیبایی تنگ سیل، آبشار تقرچه و آبشار سمیرم که شهرت بین المللی داشته و به عنوان پارک بین المللی آبشار سمیرم شناخته می شود را در کنار بافت پله کانی خانه ها در خود جای داده است.

آبشار بین المللی سمیرم علاقمندانی دارد که همه ساله برای دیدنشان مسیرهای طولانی و چند صد کیلومتری را طی می کنند و گاه بخاطر تکمیل ظرفیت این پارک ها مجبور به صبر می شوند تا در روزهای آینده بتوانند از این تکه های بهشت استفاده کنند.

عید فطر امسال نیز همچون سال های قبل شاهد حضور چشم گیر مسافران نوروزی به شهرستان بودیم که باعث تکمیل ضرفیت این آبشار و بسته شدن مسیر ورودی آن برای خودرو ها شد و این امر نارضایتی برخی از مسافران را به همراه داشت.

یکی از گردشگران که از بندر عباس به سمیرم آمده بود در گفتگو با خبرنگار ایمنا آب و هوای خوب آبشار سمیرم را بهشتی کوچک بر روی زمین دانست و گفت: در این چند روز که در سمیرم هستیم با برخورد خوب مردم و مهمان نوازی آنان روبرو بوده ایم که حتی برخی از مردم شهرستان ما را به منازل خود دعوت کردند.

این مسافر بندرعباسی که شور و هیجان آب و هوا در چشمانش به وضوح موج میزد افزود: شهرستان سمیرم با دارا بودن آب و هوای مناسب و مناظر زیبا و دیدنی یکی از اهداف و حتی به جرات می توان گفت نخستین مقصد سیل کثیری از گردشگران و مسافران در فصل تابستان می باشد که تعطیلات عید فطر امسال فرصتی مناسب را به مسافران هدیه کرد تا میهمان این بهشت در قلب ایران باشند.



یکی دیگر از مسافران که از اصفهان سمیرم را برای گذراندن تعطیلات عید فطر انتخاب کرده بود از شلوغی بیش از حد شهر و بخصوص مناطق دیدنی و گرشگری سمیرم گلایه داشت و گفت: در این دو روز که در سمیرم هستیم بدلیل شلوغی زیاد و ورود زیاد مسافر به شهرستان سمیرم با مشکلات پیدا کردن محل برای اسکان روبرو بودیم که خوشبختانه با همکاری مردم و راهنمایی آنان توانستیم در آبشار اسکان پیدا کنیم.

اما امسال برخلاف سال های گذشته شهر سمیرم نه تنها آبشار بین المللی اش میزبان مسافران عید بود بلکه پارک دریاچه نیز بخشی دیگر از مسافران را در خود جای داده بود.

به گزارش ایمنا، سمیرم شهری مهمان نواز بوده که از دیرباز تا کنون با وجود مسافران زیاد در این شهرستان هیچ هتل و مسافر خانه ای در آن وجود نداشته و مسافران علاوه بر استفاده از مناظر بکر و دیدنی این شهرستان میهمان همیشگی مردم آن بوده اند.

گزارش: سید محمد مهدی قائم مقامی

کد خبر 308675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.