منطقی‌شدن قیمت نفت با تداوم کاهش‌عرضه از سوی اوپک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهمیه تولید نفت ایران در اوپک باید همان سهمیه قبل از اعمال تحریم‌ها باقی بماند، گفت: کشورهای اوپک و غیر عضو در اوپک،باید هماهنگی لازم را در زمینه عرضه معقول نفت به بازار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از خانه ملت زهرا سعیدی مبارکه در خصوص قیمت جهانی نفت، اظهار داشت: با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در اوپک باید تلاش های دیپلماتیک صورت گیرد تا همچنان کشورهای عضو اوپک تداوم کاهش عرضه نفت را در دستور کار قرار بگیرند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر کشورهای عضو اوپک باید سایر کشورهای تولید کننده نفت هماهنگی لازم را در زمینه عرضه معقول نفت به بازار داشته باشند تا قیمت نفت منطقی شود.

وی افزود: سهمیه تولید نفت ایران در اوپک باید همان سهمیه قبل از اعمال تحریم ها باقی بماند.

سعیدی مبارکه تصریح کرد: اقتصاد نفت، برای جمهوری اسلامی ایران، مسئله بسیار مهمی است؛ بنابراین باید از ظرفیت های دیپلماسی برای توجه به این بخش استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جلوگیری از خام فروشی نفت، افزود: با توجه به سطح تعاملات ایران و روسیه، باید از این ظرفیت همکاری استفاده شود تا کشور روسیه بتواند سایر تولیدکنندگان نفت غیرعضو در اوپک را برای هماهنگی در زمینه تداوم کاهش عرضه نفت آماده کند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: قیمت جهانی نفت، باید منطقی و متعادل باشد و در این راستا باید برخی از کشورهای تولیدکننده نفت از لجبازی سیاسی در زمینه رشد تولید پرهیز کنند، تا متضرر نشوند.

کد خبر 302012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.