اولویت اصلی کشور اقتصاد مقاومتی است

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سمیرم افزود: عزت ملی کشور ما در گرو سلامت عمومی، پیشرفت همه جانبه، استقلال کشور که یکی از شعار های اصلی انقلاب بوده قرار داشته که لازمه تحقق آن همدلی و همزبانی تمام دستگاه ها و مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با تبیین سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال اضهار کرد: دین اسلام و مذهب شیعه یک دین سرشار از شادی و نشاط بوده و وجود ماه هایی همچون محرم و صفر است که به فرموده بنیان گذار انقلاب اسلام را زنده نگه داشته است.

اولویت اصلی کشور اقتصاد مقاومتی است

جواد فصیحی تصریح کرد: همه ما مسئولان وظیفه تبیین صحیح مبانی دینی برای نسل جدید بوده و عنوان کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت اقتصاد به عنوان اولویت اصلی کشور را دارد.

وی گفت: وجود پنج میلیون دانشجو، ۱۰ میلیون فارغ التحصیل و ۳۳ میلیون نیروی آماده به کار از پتانسیل های بالای کشور و سرمایه ای برای پویایی اقتصاد محسوب می شود.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سمیرم افزود: عزت ملی کشور ما در گرو سلامت عمومی، پیشرفت همه جانبه، استقلال کشور که یکی از شعار های اصلی انقلاب بوده قرار داشته که لازمه تحقق آن همدلی و همزبانی تمام دستگاه ها و مردم است.

وی با اشاره به طرح های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و اردوهای جهادی در سال گذشته توسط سپاه سمیرم با همکاری برخی ادارات افزود: در سال جاری تمرکز محرومیت زدایی سپاه در بخش پادنا می باشد.

فصیحی گفت: در بخش پادنا با حضور نیروهای متخصص بسیجی و اعتباری بالغ برا ۱۴۰ میلیارد ریال شاهد پروژه هایی همچون ساخت خانه عالم، بهبود وضعیت آب شرب روستاها، آسفالت و بهسازی مدارس، سرویس بهداشتی و همیاری در طرح هادی روستایی خواهیم بود.

راه را برای سرمایه گذاران باید هموار کرد

رئیس ادراه صنعت معدن و تجارت شهرستان سمیرم در این جلسه گفت: برای تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای عملی شدن آن گام برداشت تا اقتصاد واقعا اقتصاد مقاومتی باشد نه اقتصاد سیاسی.

اردشیر نوابی با اشاره به حوزه صنعت شهرستان سمیرم گفت: در سال گذشته با توجه به قول هایی که داده شده بود اما تسهیلاتی در اختیار این صنف قرار نگرفته و پیشرفت هایی که انجام شده با آورده های خود آنان بوده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به سنگ اندازی برخی ادارات برای سرمایه گذاران گفت: متاسفانه امروز برای معدن داری که اشتغالزایی خوبی در شهرستان ایجاد کرده و همچنین وعده هایی برای ایجاد کارگاه و اشتغالزایی داده موانع تراشی شده است.

نوابی از وجود ۸۰۰ نفر بافنده فرش دست باف در شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که انجام شده موضوع شناسنامه دار شدن محصولات و بیمه دار شدن بافنده ها حل شده تا بتوانیم شاهد شکوفایی در این زمینه باشیم.

وی از مسئولان ادرات خواست تا خرید های خود را از شهرستان انجام دهند و گفت: با این اتفاق رونق بازار سمیرم افزایش خواهد یافت و با توجه به همکاری شهردار محترم سمیرم به دنبال ایجاد بازار روز در سمیرم می باشیم.

منصوری، مسئول صنف کشاورزی سمیرم با اشاره به مشکل کم آبی در مناطق مختلف شهرستان گفت: پروژه های زیرساختی کشاورزی همچون پروژه آب تنگاب می تواند موجب افزایش اشتغال و حتی مهاجرت معکوس گردد.

فخری زاده، بخشدار بخش وردشت اظهار کرد: پس از ایجاد اشتغال بهتر است به موضوع فروش و توزیع تولیدات توجه کرد و آسیب شناسی آن صورت پذیرد.

سپاه و دولت دو رکن اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان

فرماندار شهرستان سمیرم در جمع بندی جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سمیرم گفت: تولید و اشتغال دو موضوع مهم اقتصاد کشور بوده که برای ساخت ایرانی آباد و آزاد باید به آن توجه فراوان داشت.

محمد حسین نصرتی سپاه و دولت را دو بال اقتصاد مقاومتی در شهرستان سمیرم دانست و گفت: برای به اوج رسیدن اقتصاد مقاومتی باید این دو با همکاری و همدلی کامل و در کنار هم گام بردارند.

وی گفت: دولت می تواند در موضوع های زیر بنایی همچون فراهم کردن جاده، آب، برق، گاز و ارتباطات گام برداشته تا بتوان سرمایه گذاران بتوانند برای تحقق شعار سال بهتر گام بردارند.

نصرتی فرهنگ سازی را از مهمترین لازمه های پویایی اقتصاد دانست و افزود: برای این عمل باید همه با هم امروز استفاده از محصول ایرانی را تبلیغ کرده و نشان دهیم که هر خرید محصول خارجی یک فرصت شغلی را از فرزندانمان خواهد گرفت.

کد خبر 300593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.