بهره برداری از ۱۱۷ طرح اقتصادی در سمیرم

سمیرم- فرمانده ناحیه سمیرم گفت: قرارگاه بسیج سازندگی ۱۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان اجرا کرده است.

جواد فصیحی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: سپاه به عنوان حافظ و مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی و در راستای بیانات مقام معظم رهبری امروز اقتصاد مقاومتی را جز اولویت های اصلی خود قرار داده است.

وی گفت: قرارگاه بسیج سازندگی در سال گذشته در عرصه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشتقات سیب با واگذاری بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار توانسته کارگاه های اقتصادی با حضور بسیجیان در سراسر شهرستان ایجاد کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سمیرم افزود: بسیج امروز در عرصه اقتصادی با واگذاری تسهیلات به متولیان اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرح های مشاغل خانگی دوره های آموزشی و مشاوره ای برای متقاضیان طرح و همچنین صاحبان کارگاه ها برگزار کرده است.

فصیحی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش با همکاری اداره جهاد کشاورزی و سازمان فنی حرفه ای و صدور گواهینامه برای متقاضیان بوده که البته پس از اجرای مشاوره های اقتصادی برای تولید مرغوب و عرضه محصول به بازار نیز در اختیار متولیان اقتصادی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش انحرافات تسهیلات اقتصاد مقاومتی که با همکاری اداره کار، رفاه و امور اجتماعی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد سرکشی های دوره ای با همکاری بسیج مهندسان کشاورزی و جهاد کشاورزی انجام می شود.

فرمانده سپاه سمیرم با اشاره به پتانسیل بالای خوداشتغالی و تولیدات اقتصاد مقاومتی در عشایر و روستاهای شهرستان افزود: در این راستا کارگاه های آموزشی با حضور مهندسان بسیجی در بین عشایر و روستاها برای مهارت افزایی و توانمندسازی این قشر انجام شده که در آینده نیز ادامه دارد.

وی مرغوبیت سیب سمیرم را فرصتی مناسب برای تولیدات مشتقات سیب عنوان کردو گفت: در این راستا با واگذاری تسهیلات، آموزش و مشاوره تا کنون ۱۲ کارگاه صنایع تبدیلی در شهرستان راه اندازی شده و می توان از این فرصت برای تبدیل سمیرم به قطب مشتقاط سیب در سطح استان و کشور استفاده کرد.

فصیحی تصریح کرد: برای معرفی متولیان اقتصاد مقاومتی و بهبود بازاریابی در سال، دو نمایشگاه در شهرستان برگزار و محصولات برای عموم مردم در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی از وجود ۱۱۷ طرح اقتصادی در شهرستان خبر داد و گفت: امروز با حضور بسیجیان هفت طرح کاشت گل محمدی و گیاهان داروئی، ۱۳ طرح پرورش زنبور عسل، ۲۲ طرح صنایع دستی، چهار طرح احیای باغات، سه طرح دام سبک، ۱۲ طرح کشت زعفران، ۱۸ طرح پرورش قارچ، ۲۱ طرح تولید قارچ، ۷ طرح شیلات، چهار طرح پرورش شتر مرغ، یک طرح پرورش کبک و چند طرح گلخانه در شهرستان به بهره برداری رسیده است.

فرمانده سپاه سمیرم افزود: بسیج امروز با اعزام دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان بسیجی، پزشکان متخصص و عمومی در قالب اردوهای جهادی در عرصه های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، ورزشی، کلاس های آموزشی و تقویتی، مشاغل خانگی در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری وارد میدان شده است.

وی تصریح کرد: ۹۹ طرح در بخش مرکزی، هشت طر در بخش وردشت، ۹ طرح در بخش پادنا و یک طرح اقتصاد مقاومتی در بخش دناکوه شهرستان سمیرم فعال است. /

کد خبر 302324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.