نشست «لهجه اصفهانی»

به همت مرکز «اصفهان‌شناسی و خانه ملل» سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نشست «لهجه اصفهانی» در موزه عصارخانه شاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرکز «اصفهان‌شناسی و خانه ملل» سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تا به امروز کارگاه‌ها، همایش‌ها و دوره‌های مختلف علمی و پژوهشی در حوزه اصفهان‌شناسی برگزار کرده است که شاخص‌ترین برنامه‌های این مرکز در پنج ماه نخست امسال شامل «مروری بر پیشینه مدیریت سنتی آب زاینده‌رود در اصفهان و طومار منتسب به شیخ بهایی»، «نگاهی به گویش‌های استان اصفهان با حضور زنده‌یاد دکتر مسعود پورریاحی» و «چهارباغ از دیروز تا امروز» است.

«خانه‌های اصفهان هویت گذشتگان ما»، «اصفهان از نگاه گردشگران»، برگزاری کارگاه‌های تخصصی اصفهان‌شناسی و خانه ملل با محوریت «میدان نقش‌جهان و بازار قیصریه» و «سیر تحولات چهارباغ در دوره معاصر» بخشی دیگر از نشست‌های این مرکز در پنج ماه نخست سال جاری است.

این مرکز در حوزه نشر فعالیت‌های شاخصی داشته است که می‌توان به تجدید چاپ کتاب «سقاخانه‌ها»، «زاینده‌رود» اثر حسین ابری، «شاه دژ» از استاد مهریار و چاپ کتاب «نظنز اصفهان» اشاره کرد.

نشست «لهجه اصفهانی»

بر همین اساس این مرکز در نظر دارد روز چهارشنبه _دوم شهریورماه_ ساعت ۱۸ نشستی تحت عنوان «لهجه اصفهانی» را در مکان عصارخانه شاهی برگزار کند. در این نشست که با سخنرانی منصور قاسمی، استاد تاریخ و اصفهان‌شناس خواهد بود، به موضوع لهجه اصفهانی از دیدگاه زبان‌شناسی تاریخی پرداخته خواهد شد.

حضور در این نشست برای عموم رایگان است و افراد علاقه‌مند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در برنامه‌های علمی و کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های این مرکز می‌توانند با شماره ۶_۳۲۲۴۵۱۸۴ تماس بگیرند.

کد خبر 598281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.