روایتی از معجزه‌ای در پارس جنوبی

معاون فنی، مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: در پروژه پارس جنوبی، همکاری نکردن شرکت‌های خرجی به‌دلیل تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شد؛ قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) این موضوع را رصد می‌کرد و همگام و در کنار این پروژه دست به کار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدحسن حسینی‌نیک صبح امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید در ارائه‌ای به نام معجزه‌ای پارس جنوبی اظهار کرد: پارس جنوبی میدان مشترک با قطر در خلیج‌فارس است که توسعه آن از اواخر دهه ۷۰ آغاز شد و در ابتدای توسعه شرکت‌های اروپایی و آسیای شرقی حضوری پررنگ داشتند و هم راستا با سیاست‌های استعماری پیش می‌رفتند.

وی افزود: در این راستا خطر بزرگی کشور را تحریم می‌کرد، همکاری نکردن شرکت‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شد؛ قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) این موضوع را رصد می‌کرد و همگام و در کنار این پروژه دست به کار شد.

معاون فنی، مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خانم‌الانبیا با وزارت نفت به کمک سایر نهادها رفت و برای اولین بار توانست این پروژه را طراحی کند، تا پیش از این مهندسی به‌دست شرکت‌های خارجی انجام می‌شد و بر این اساس مراحل بومی‌سازی شد.

حسینی‌نیک بیان کرد: اجرا و نصب مراحل به‌دست ایرانیان پیش رفت و بیش از ۷۰ درصد تجهیزات این پالایشگاه بومی‌سازی شد و پس از آن افتخارات روز به روز بیشتر شد و در این راستا ۱۳ پالایشگاه و ۴۰ سکو معجزه ایرانیان در پارس جنوبی است.

کد خبر 754566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.