مراحل اصلی ثبت نام آزمون آیلتس همراه با مدارک موردنیاز

لیست مراکز آزمون آیلتس در سایت سازمان سنجش درج‌ شده است.

ثبت نام آیلتس آغاز شد. متقاضیان می‌توانند از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ازطریق سایت سازمان سنجش یا سایت مرکز آزمون مورد نظر خود نسبت به ثبت نام آیلتس اقدام کنند. در ادامه این مطلب، نگاهی بر مراحل ثبت نام آزمون آیلتس خواهیم داشت.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون آیلتس ۱۴۰۳

ثبت‌ نام آزمون آیلتس از تاریخ ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ ازطریق سایت سازمان سنجش قابل انجام است. شما می‌توانید ازطریق سازمان سنجش یا دیگر سایت‌های مراکز آزمون آیلتس نوع آزمون خود را ازنظر کامپیوتری یا حضوری بودن انتخاب کرده و تاریخ نهایی آزمون را براساس تقویم این مراکز مشخص کنید.

گام‌های ثبت نام آیلتس در ۷ مرحله

مراحل اصلی ثبت نام آزمون آیلتس همراه با مدارک موردنیاز

شکستن شاخ غول آیلتس نیازمند گذشتن از ۷ مرحله است. در این قسمت، شما را تا مرحله ثبت نام آزمون آیلتس هدایت می‌کنیم:

اولین مرحله: انتخاب مرکز آزمون

لیست مراکز آزمون آیلتس در سایت سازمان سنجش درج‌شده است. در تمام مراکز، اعتبار و نحوه برگزاری مشابه است. فقط در زمینه امکانات و ارائه خدمات متفاوت هستند. ازجمله مراکز آیلتس در ایران می‌توان به موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش، آیلتس تهران اشاره کرد. در انتخاب مرکز آزمون می‌توانید از تجربه متقاضیان قبلی در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید. پس از انتخاب به سایت مرکز موردنظر رفته و روال ثبت نام را پیش بگیرید.

دومین مرحله: انتخاب نوع آزمون آیلتس (آکادمیک یا جنرال)

آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. اگر متقاضی تحصیلات تکمیلی و کار در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی هستید، سراغ آزمون آیلتس آکادمیک بروید. درصورتی‌که قصد مهاجرت کاری در مشاغل غیر آکادمیک دارید، آیلتس جنرال به کارتان می‌آید. درصورتی‌که قصد دریافت یا تمدید ویزای خانوادگی را دارید، آیلتس لایف اسکیلز نیز گزینه دیگری است. برای انتخاب نوع آزمون، باید هدف خود را از شرکت در آزمون مشخص کنید.

مرحله سوم: انتخاب تاریخ آزمون

در این مرحله، نیاز است زمان انتخابی موردنظرتان را از تقویم انتخاب کنید. تمام چهار مهارت را باید امتحان دهید. بااین‌حال، می‌توانید آزمون اسپینینگ را در همان روز یا به فاصله ۷ روز قبل یا بعد از آزمون اصلی امتحان دهید.

مرحله چهارم: وارد کردن مشخصات فردی و ایجاد حساب کاربری

در این مرحله، باید یک حساب کاربری برای خود بسازید. در فرم ایجاد حساب کاربری اطلاعات شخصی مانند شماره پاسپورت، نشانی منزل، شماره تلفن و مشخصات هویتی خود را وارد کنید.

آیلتس چیست

مرحله پنجم: آپلود مدارک

برای ثبت نام در آزمون آیلتس، باید مدارک شناسایی خود را به‌صورت اسکن شده آپلود کنید. همچنین نیاز است تصویر صفحات اول و دوم پاسپورتتان را در سایت قرار دهید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون آیلتس عبارتند از:

  • پاسپورت
  • کارت ملی
  • گواهینامه رانندگی (اختیاری)

مدارک شما باید به‌صورت واضح و خوانا اسکن شده باشند.

مرحله ششم: پرداخت هزینه آزمون

در آخرین مرحله، پس از تکمیل مشخصات، کافی‌است پرداخت وجه را انجام دهید. درحال‌حاضر هزینه آزمون آیلتس کامپیوتری در مراکز ایران مبلغ ثابت ۸.۹۹۰.۰۰۰ تومان است. در حالی‌که هزینه این آزمون‌ در کشورهای دیگر، بین ۲۱۰ تا ۲۵۰ دلار متغیر است.

مرحله هفتم: تایید ثبت نام

پس از ثبت نام آزمون، یک ایمیل تاییدیه دریافت می‌کنید که در آن اطلاعات مربوط به آزمون شما مانند تاریخ، زمان و محل برگزاری آزمون ذکر شده است.

درنهایت، پس از دادن آزمون، نتیجه آزمون کاغذی شما بعد از ۱۳ روز اعلام می‌شود. درصورتی‌که در آزمون کامپیوتری شرکت کرده باشید، بین ۳ الی ۵ روز پس از آزمون نتیجه خود را دریافت خواهید کرد.

نکات مهم در هنگام ثبت نام آیلتس

در ادامه، نیاز است به نکات مهمی توجه کنید که امکان ثبت‌نام شما را نهایی خواهند کرد:

مورد

توضیح

فرمت فایل

JPG

وضوح تصویر

واضح و خوانا

حجم فایل

حداکثر ۱ مگابایت

رزولوشن

حداقل ۸۰۰ پیکسل، حداکثر ۲۰۰۰ پیکسل

رنگ

رنگی

محتوای فایل پاسپورت

صفحات اول و دوم (برگ اول) به صورت کامل

محتوای فایل کارت ملی

فقط روی کارت

نکات مهم

صفحات اول و دوم پاسپورت را در یک فایل ارسال کنید و آن‌ها را جدا نکنید

از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ برای چسباندن عکس‌ها و مدارک به همدیگر استفاده نکنید

به اعتبار مدرک خود توجه کنید. (مثلاً تاریخ انقضا پاسپورت) فایل‌های ارسالی مانند تصویر کارت باید فاقد حاشیه باشد

عواقب عدم رعایت نکات

رد شدن فایل‌ها و یا لغو شدن ثبت نام آزمون

ثبت نام آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک، نوعی شبیه‌ساز آزمون اصلی است. برای ثبت نام ماک آیلتس، حتما توجه کنید که در یکی از مراکز معتبر با استانداردهای آیلتس اصلی ماک دهید. برای مثال، می‌توانید از آزمون‌های استاندارد ماک آفرینش شروع کنید. سطح و میزان سختی این آزمون در آفرینش براساس آزمون اصلی آیلتس تنظیم شده است؛ درنتیجه دید خوبی از وضعیت زبانتان قبل از آزمون اصلی به شما خواهد داد.

کد خبر 754982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    برای اتباع هم طرحی است یا خیر ؟
  • بابک IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    0 0
    چی شد؟یعنی تو ایران میشه آیلتس امتحان داد؟مگه نمیگن توایران تقلب شده؟