زنگ خطر کاهش جمعیت در کمین کشور ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کاهش جمعیت خطری بزرگی که در کمین کشور است و نباید در این زمینه بی توجهی صورت گیرد باید خطر را احساس کنیم و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه امروز _جمعه بیست و هفتم اردیبهشت_ با بیان اینکه معرفت اهل بیت (ع) ناشی از معرفت خدا و پیامبر (ص) است اظهار کرد: هر گاه که به این معرفت دست یابیم، گمراه نخواهیم شد.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت هر سه بعد زندگی ائمه اطهار (ع) در ابعاد معنوی و الهی، سبک زندگی و سیره سیاسی افزود: شناخت بیشتر ابعاد منجر به توسل بیشتر مردم خواهد شد و از مسیر گمراهی فاصله می‌میگیریم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در سیره ائمه اطهار (ع) دین از سیاست جدا نبوده است گفت: امامان به دنبال ایجاد حاکمیت الله در جامعه بودند.

ناصری با اشاره به انس مردم ایران به اهل‌البیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) اظهار امیدواری کرد که در عمل به شیوه‌ای رفتار کنیم که رضای خدا و خشنودی امام رضا (ع) را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی خلقت انسان در اسلام و قرآن، رسیدن به کمال الهی است افزود: در مقابل طاغوت نیز قصد دارد که انسان را از مسیر الهی است، دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است، مال و فرزند وسیله‌ای برای عاقبت بخیری هستند گفت: فرزندآوری از مباحث مهمی است که امروز دشمنان اسلام برای آن تبلیغات منفی دارند.

ناصری بی‌حجابی را توطئه جهانی دانست و تصریح کرد: دشمنان جامعه را به فساد و گناه سوق می‌دهد و همواره در حال ترویج بی‌حجابی و بی بند و باری هستند.

وی تصریح کرد: جمعیت کشور رو به اضمحلال است، تعداد فرزندان در خانواده‌ها کم و زندگی نیز سخت‌تر شده است پس این جمله که فرزند کمتر آسایش به همراه خواهد داشت غلط است.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه خانواده‌ها ازدواج جوانان را تسهیل و آنها را تشویق به فرزندآوری کنند گفت: ایمان داشته باشید که افزایش جمعیت منجر به تربیت یاران امام زمان می‌شود.

ناصری کاهش جمعیت را خطری بزرگی که در کمین کشور دانست و افزود: مسئله فرزندآوری امروز برای شیعیان حیثیتی شده است و نباید در این زمینه بی‌توجهی بود، خطر را احساس کنید و در این زمینه کوتاهی نکنید.

کد خبر 754389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.