منع قانونی برای راه‌اندازی اتحادیه و صنف صنایع دستی وجود ندارد

استاندار یزد از اختصاص سهم قابل توجهی از تسهیلات تبصره‌ای استان به بخش صنایع دستی با محوریت تامین سرمایه در گردش متناسب با نیازهای موجود در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی امروز _چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت_ در نشست با فعالین صنایع دستی استان یزد که با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد از اعطای تسهیلات با محوریت سرمایه در گردش از محل تسهیلات تبصره‌ای خبر داد و اظهار کرد: امسال از محل تبصره‌ها سهم قابل توجه‌ای متناسب با نیاز موجود برای صنایع دستی قرار خواهیم داد و مقدار مناسبی از تسهیلات امسال به بخش صنایع دستی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی اتحادیه و صنف صنایع دستی هیچ خلل قانونی وجود ندارد، افزود: بر اساس فرآیندهای موجود، فعالان صنایع دستی استان می‌توانند اتحادیه و صنف صنایع دستی را در استان یزد راه‌اندازی نموده و مطالبات این بخش را دنبال کنند.

استاندار یزد گفت: اقتصاد هویت بنیان یعنی اقتصاد ما باید امضای شخصی خود را داشته باشد، جهانی شدن‌ها سعی دارد که اصالت هر کجا را نشان دهد، صنایع دستی ما هستند که هویت‌ها و اصالت‌ها را حفظ می‌کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه اقتصاد هویت بنیان و دانش بنیان شدن صنایع دستی بسیار مهم است گفت: این نکته راهبردی باید در سند راهبردی یزد نوین استان بنشیند، اقتصادی که در یک استان شکل می‌گیرد باید فرهنگ آن را پشتیانی کند و نباید منجر به گسست شود.

وی ادامه داد: صنایع دستی هویت بنیان سفیر فرهنگی ایران و یزد هستند، پیشنهاد و تأکید ویژه داریم تا در پروازهای شرکت یزدایر از لوگوی زیبای فیروزه‌ای و سایر طراحی‌های صنایع دستی استفاده شود و تمام وسایل و الزامات این پروازهای، در مدل صندلی‌ها، بلیط و … توجه شود.

استاندار یزد در ادامه بر ارتقا عملکردی و تکمیل زنجیره ارزش تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم دیگر در بازار صنایع دستی، خانواده صنایع استان یزد هستند که جمعیت اشتغال بالایی را دارند و صنایع می‌توانند در هدایای سالانه خود بخش قابل توجهی از حمایت خود را به صنایع دستی معطوف کنند.

کد خبر 753998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.