نوسازی ناوگان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نقشی محوری و مهمی در مواقع اضطراری همچون حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی دارد، در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری‌دهنده و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است.

وی افزود: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تعداد ۴۸۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک دارد که میانگین عمر آن‌ها ۳۵ سال است و بخش قابل توجهی از این ادوات، دچار فرسودگی شده‌اند و در دست تعمیر هستند یا زمین‌گیر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی موجود کشور، طی سال‌های اخیر امکان نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نیست و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

کهریزی تصریح کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته که طی هفته گذشته با رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد در صورتی که استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری اختصاص دهد، وزارتخانه نیز دو برابر این مبلغ یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار را در اختیار استان قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: با حمایت ویژه استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه مصوب شد و در مجموع با ۶٠٠ میلیارد تومان، بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات اداره کل در سال‌جاری نوسازی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان، شاهد بارش سنگین و کم‌نظیر برف بودیم که با کمک همین ماشین‌آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی کارکنان تلاشگر راهداری، اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم پیش بیاید.

کهریزی افزود: نوسازی ماشین‌آلات راهداری، تقویت شورای مدیریت بحران استان برای مقابله حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها است.

کد خبر 753730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.