ارتقای کیفیت محورهای مواصلاتی کرمانشاه در دستور کار است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به آسیب‌شناسی که از قبل انجام شده است در تلاش هستیم برای اربعین سال جاری تمام مشکلات و موانعی که سال گذشته وجود داشته را رفع کنیم و ارتقای کیفیت محورهای مواصلاتی استان در دستور کار است.

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمتر از چهار ماه دیگر تا فرا رسیدن مراسم اربعین حسینی فرصت داریم، تمام همکاران در حوزه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات متعدد هستند.

وی افزود: با توجه به آسیب‌شناسی که از قبل انجام شده است در تلاش هستیم برای اربعین سال جاری تمام مشکلات و موانعی که سال گذشته وجود داشته است را رفع کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین راستا جلساتی را در سازمان راهداری کشور برگزار کردیم، اعتبارات لازم و مورد نیاز را پیشنهاد دادیم و مقرر شد اعتبارات مورد نیاز به استان کرمانشاه تزریق شود.

کهریزی اضافه کرد: اولویت اصلی این اداره کل شریان اصلی یا بزرگراه کربلا از سمت ورودی شرقی است که در محدوده جغرافیای کنگاور تا مرز خسروی قرار دارد و برای زائرانی که مرز مهران در استان ایلام را برای تشرف به عتبات عالیات انتخاب کردند مسیر حمیل را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که در دست اقدام داریم جانمایی محل استقرار موکب‌ها است که با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌کنیم مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: موضوع دیگر رمپ ورود و خروج و ایمن‌سازی مسیر برای کاربران جاده‌ای است که علاوه بر بحث روکش آسفالت و ترمیم، خط‌کشی ها را آغاز کردیم.

کهریزی با بیان اینکه ترمیم و تقویت علائم و تابلوهای مسیر را در دستور کار قرار داریم، تصریح کرد: موضوع اصلی، ارتقای سیستم‌های سرمایشی پایانه مرزی خسروی است که اکنون پیمانکار در حال فعالیت است و توسعه سایبان‌ها، مهپاش‌ها، روشنایی زیر سایبان‌ها و فضاهای مجاور از دیگر اقداماتی است که باید به سرعت انجام شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اربعین سال جاری بیش از دو میلیون زائر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از مرز خسروی تردد کنند و امیدواریم به زودی مرز خسروی به جایگاه اصلی خود برسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: علاوه بر اقدامات اربعین حسینی این اداره کل برنامه‌های جاری خود در راستای ایمن‌سازی مسیرهای مواصلاتی استان، اصلاح نقاط پرحادثه و ارتقای فرهنگ ترافیکی کاربران جاده‌ای در دست اجرا دارد و در همین راستا همکاری و تعامل خوبی با پلیس راه به عمل آمده و تاکنون جلسات هم‌افزایی مشترکی برگزار شده است.

کهریزی تاکید کرد: در حوزه کالا و ترانزیت برنامه‌هایی اجرا شده است و تلاش داریم مرزهای استان از جمله پرویزخان، خسروی، شوشمی، شیخ صالح و سومار را به عنوان قطب تجاری ارتقا دهیم تا سهمی در اشتغال‌آفرینی استان داشته باشیم.

کد خبر 753697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.