تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه توس

شهردار مشهد مقدس گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، حدود دو برابر اقدامات یک دهه گذشته خدمت ارائه شده است. در این دوره تا به امروز، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این محدوده منفصل شهری هزینه شده و همه آن نیز از منابع مالی مدیریت شهری بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف، در آئین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که عصر امروز _سه شنبه بیست و پنجم اردیبهشت_ با حضور مسئولان ملی، مدیران شهری و جمعیت پرشور زائران و مجاوران در مجموعه شاهنامه و آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهارکرد: هر شهری فلسفه وجودی خود را دارد. مشهدالرضا (ع) از زمان تأسیس بر کرانه خورشید ولایت و امامت شکل گرفت و به برکت حضور عالم آل محمد (ص)، شهروند و گردشگر معنایی ندارد و هرچه هست، یا مجاورین هستند و یا زائرانی که به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند. مشهد خورشیدی به نام علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) دارد و در جوار این خورشید، ستاره‌هایی در فرهنگ، حکمت، علم و دانش پرورش یافته‌اند و فردوسی از جمله سرآمدان این ستاره‌هاست.

وی با اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: شاهنامه فردوسی به‌عنوان یک معجزه ادبی و حماسی محسوب می‌شود و افتخار ماست که به‌عنوان فارسی زبان، همسایه این شاعر شهیر هستیم. رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت تأکید دارند که صاحبان علم و اندیشه در طول زمان، او را حکیم دانسته‌اند و شاهنامه پر است از حکمت‌های انسانی و برخوردار از معارف ناب دینی. فردوسی خود خدای سخن است که زبانی محکم استوار دارد. او دل‌باخته و مجذوب مفاهیم و حکمت اسلامی است و شاهنامه را باید با این دید نگاه کرد.

سفر رهبری به مجموعه شاهنامه، نقطه عطف تحول منطقه

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، رستم‌ها و اسفندیارهای واقعی بسیارند. در همین تاریخ معاصر خودمان، خیلی از همین شهدا همچون باکری‌ها، برونسی‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌ها در هیبت قهرمانان جاودانه مطرح هستند و امروز نیز امثال حاجی‌زاده‌ها، قاآنی‌ها و سلامی‌ها پرچمدار این حماسه هستند. مسئولیت ویژه ما نیز تکریم این عزیزان و بزرگداشت مقام آنهاست.

وی ادامه داد: نقطه عطف رسیدگی به مجموعه شاهنامه در تیرماه ۱۳۷۵ اتفاق افتاد؛ یعنی همان زمانی که رهبر معظم انقلاب به این منطقه آمدند و توصیه به بزرگداشت فردوسی کردند. از سال ۱۳۹۲ نیز محدوده توس به‌عنوان یک منطقه ویژه مطرح شد و از همان زمان، نهادهای مسئول توجه به این بخش به عنوان محدوده منفصل شهری را در دستورکار قرار دادند. با این حال، در دوره ششم مدیریت شهری، کمیسیون توسعه و عمران توس ویژه‌ترین خدمات را ارائه داده و توجه خود را در عمل نشان داده است.

تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه توس

قلندر شریف تصریح کرد: در این دوره، حدود دو برابر اقدامات یک دهه گذشته خدمت ارائه شده است. در این دوره تا به امروز، حدود هزار میلیارد تومان در این محدوده منفصل شهری هزینه شده و همه آن نیز از منابع مالی مدیریت شهری بوده است. این همان رسالتی است که از امر رهبر معظم انقلاب بر دوش داشتیم و حتی همین امسال نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که هزینه خواهد شد و یک قلم از آن همین آسفالتی است که در معابر اجرا شده و سه برابر یک دهه گذشته، پروژه اجرا شده است.

وی تأکید کرد: کارگروه ویژه‌ای در مشهد وجود دارد به نام «حکیم توس» که برنامه‌ریزی ویژه برای بزرگداشت فردوسی در دهه حماسه و ادب دارند. این برنامه از جمله همان تلاش‌هاست و این فرصت را بهانه‌ای می‌دانم تا از همه عزیزانی که در بزرگداشت حکیم توس تلاش دارند، تشکر کنم. حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، استاندار خراسان رضوی و همه مدیران پای‌کار بوده‌اند که تقدیر از آنها بر ما واجب است.

کد خبر 753633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.