«ریسباف» می‌تواند موزه‌ای در سطح ملی باشد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختمان کارخانه ریسباف نشان دهنده سابقه صنعتی بودن اصفهان در بخش نساجی است و می‌تواند موزه‌ای زیبا در سطح ملی باشد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از شکسته شدن طلسم ۲۰ ساله ریسباف در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان اظهار کرد: این روزها یکی از زیباترین خبرهای خوش نصف جهان باز شدن درهای کارخانه ریسباف است، چرا که می‌تواند موزه‌ای زیبا در سطح ملی باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان کارخانه ریسباف نشان دهنده سابقه صنعتی بودن اصفهان در بخش نساجی است و در حال حاضر نماد صنعت نساجی این شهر به‌شمار می‌رود، افزود: این ساختمان با قدمت و کهن شهر، قرار است موزه‌ای در ابعاد مختلف باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کارشناسان فعال در حوزه موزه باید پس از مرمت و بازسازی، برنامه نرم‌افزاری آن را تبیین کنند تا موزه ماندگاری برای شهر، استان و کشور باشد.

حاج‌رسولی‌ها گفت: ابعاد ساختمان ریسباف بزرگ است و می‌توان در آن فعالیت‌های رویداد محور و جاذب گردشگری برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جای موزه در بخش‌های صنعت، آب و صنایع دستی در شهر اصفهان خالی است، اظهار کرد: به‌رغم قدمت و سبقه تاریخی نصف جهان، تعداد موزه‌های این کلان‌شهر کم است و باید برای رونق‌بخشی به موزه‌های آن تلاش کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای رونق بخشی به موزه‌های اصفهان به میدان عمل آیند.

وی گفت: با توجه به اینکه اصفهان محور گردشگری است، باید مسئله قطار سریع السیر اصفهان- تهران حل شود که امیدواریم در این دولت کار با جدیت دنبال شود.

کد خبر 753632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.