سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگری در کردستان بررسی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی می‌شود که این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص و حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: فرزاد پیشکاری، امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در مراسم جشن کارگر شرکت سیمان کردستان در شهرستان بیجار برگزار شد، با بیان اینکه جامعه شریف کارگران در همه عرصه‌های انقلاب، دروان دفاع مقدس، دوران سازندگی و هم اکنون نیز در سنگرهای اقتصادی حضوری تأثیرگذار و چشمگیر داشته‌اند، افزود: کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند و همواره در توسعه پایدار کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

وی شهدای جامعه کارگری را شهیدانی مظلوم و با اراده‌های آهنین خواند و با بیان اینکه کارگران در همه عرصه‌های انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۴ هزار شهید دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند، افزود: شهید جاوید الاثر برونسی شهیدی که در کسوت کارگری به چنان سلوک والایی از معرفت رسید که مقام معظم رهبری با حضور در منزل این شهید والامقام وی را به عنوان نماد کارگر در تراز انقلاب اسلامی معرفی کردند.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کارگران در دوره‌های مختلف از پیروزی انقلاب تا حضور در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی و عرصه تولید و پیشرفت و توسعه نظام، نقش مهمی ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر امروز ایران در تولید سیمان رتبه چهارم دنیا را دارد و یا در صنعت نظامی ۹۵ درصد این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیون تلاش شبانه روزی و حضور همیشه در صحنه کارگران متعهد این مرز و بوم است.

پیشکاری اضافه کرد: اگر ما شاهد استقلال و خودکفایی در بسیاری از عرصه‌های گوناگون به ویژه عرصه اقتصادی کشور هستیم، مرهون تلاش شبانه‌روزی کارگرانی هستیم که سنگرهای اقتصادی کشور را رها نکرده و در دوران تحریم و با زحمات شبانه‌روزی، برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند.

وی از ارائه خدمات شبانه‌روزی به جامعه کارگری در استان با همکاری تشکلات کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: ۱۹ هزار بازرسی در راستای فرهنگ سازی ایمنی، حفاظت فردی، بهداشت، صیانت از حق و حقوق کارگران و تأمین امنیت آنان در استان طی سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی می‌شود، ادامه داد: این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد که با تلاش همکاران حوزه روابط کار، روند اطاله دادرسی‌ها که در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده، امسال به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

پیشکاری اضافه کرد: ۲۲۴ هزار نفر به صورت مستقیم بیمه‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند که با احتساب خانوارها، حدود ۷۰۰ هزار نفر در کردستان مخاطب این اداره کل هستند.

وی به یارانه‌های معیشتی نیز اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۰۰ هزار تومان در ماه در نظر گرفته است و علاوه بر آن اگر خانواری بخواهد از یارانه تشویقی دولت برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی استفاده کند، مبلغ ۲۲۰ هزار تومان دیگر به حساب هر فرد اضافه می‌شود و وزارت کار برای خانواده‌هایی که فرزندان کودک دارای سو تغذیه دارند، مبلغ یک میلیون تومان نیز به حسابشان واریز می‌کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از کارگران نمونه شرکت سیمان کردستان با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 753345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.