فوت ۴۲ درصد مجروحان سوانح رانندگی در بیمارستان

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: در کشور ۴۲ درصد مجروحان حوادث رانندگی در بیمارستان و ۶ درصد در زمان انتقال به بیمارستان جان می‌بازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار محمدباقر سلیمی امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در همایش کاهش تصادفات رانندگی با مشارکت مردمی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات باید بر پنج مؤلفه اصلی تمرکز و اقدام راهبردی کنیم، مدیریت ایمنی راه و راه‌اندازی نهاد راهبری با اختیارات کافی می‌تواند در این حوزه نتیجه دهد.

وی با بیان اینکه از سال ۸۶ در کشور اقداماتی آغاز شده است، افزود: امروز کشته‌های سالانه رانندگی از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد به‌دلیل رها شدن کارها آمار رو به افزایش و نگران‌کننده است.

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی فراجای کشور با اشاره به ایمن‌سازی راه‌های کشور تصریح کرد: بیش از دو هزار کیلومتر آزادراه معادل ۶ درصد و ۷ درصد بزرگراه در کشور ایجاد شده است، اما همچنان راه‌های دوطرفه و خطرناکی داریم که باید ایمن شوند.

سلیمی ادامه داد: راهبرد بعدی توجه به خودروهای ایمن است که شاخص‌های متعددی دارد که در این عرصه عقب‌ماندگی دارد، سال جاری بخشی از مطالبه پلیس‌راه از صنعت، توسعه و ایمنی قاب و بدنه خودروها است که باید مقاوم و استاندارد شود؛ این چالش همواره مطرح شده، اما از سوی خودروسازان حتی یک پیچ هم به ایمنی خودرو اضافه نشده است.

وی راهکار دیگر کاهش سوانح جاده‌ای را اصلاح عامل انسانی یعنی رفتار راننده دانست و یادآور شد: آموزش‌های مدون و منظم برای تقویت این مهارت ضروری است و در کنار آن باید بازدارندگی قوانین، توسعه امکانات و تجهیزات، پایش رفتار و مجازات متخلفان نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون عملیات پلیس راهور با بیان اینکه موضوع افزایش جرایم رانندگی با وجود پیگیری همچنان به نتیجه نرسیده و ابلاغ نشده است، گفت: اعتقاد داریم این جرایم مربوط به یک دهه گذشته است و بازدارندگی ندارد، همچنین بیش از ۱۸۰ کد جریمه داریم که ۱۵۰ کد زیر ۵۰ هزار تومان است و بازدارنده نیست و باید اصلاح شوند.

سلیمی ارتقای عملیات امدادونجات را در زمره راهکارهای کاهش تلفات جاده‌ای دانست و افزود: در کشور ۴۲ درصد مجروحان در بیمارستان و ۶ درصد در زمان انتقال به بیمارستان جان می‌بازند و باید برای اصلاح این وضعیت تدبیر کنیم.

کد خبر 753068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.