اهدای تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه

رئیس دبیرخانه دائمی اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی ایران از اهدای تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهار کوه علویجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محسن رویگری امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت‌_ در حاشیه همایش پیاده‌روی صبحگاهی شهر علویجه با اهدای لوح تقدیر و تندیس پهلوانی به «ابوطالب احمدی» مرد فداکاری که جان یک انسان را از دل کوه‌های علویجه نجات داد، اظهار کرد: ابوطالب احمدی فردی است که با فداکاری، ایثار و از خود گذشتن را به ما آموخت.

وی افزود: پهلوانانه زیستن افسانه نیست، هنوز در عصر حاضر می‌توان پهلوان بود تا بتوان دل‌هایی را شاد کرد.

رئیس دبیرخانه دائمی اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی ایران خاطرنشان کرد: خداپرستی، آزادگی، مناعت طبع، اتکا به نفس، انسان دوستی، شجاعت، تواضع، وقار و متانت، وفا، ایثار، گذشت، حق‌شناسی، بخشندگی، تواضع خصلت‌ها و منش پهلوانی است که گذشتگان برای ما به یادگار گذاشته‌اند و اگر این خصلت‌ها چراغ راه زندگی قرار گیرد عاقبت به خیر و محبوب دل‌های مردم خواهیم شد.

رویگری ادامه داد: در مسیر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی، لازم است افرادی که عمل جوانمردانه‌ای انجام می‌دهند مورد احترام و تجلیل قرار گیرند تا جوانان و نوجوانان شاهد باشند که عمل شایسته و نیکو علاوه‌بر پاداش اخروی، در دنیا نیز مورد احترام دیگران است.

اهدای تندیس پهلوانی به مرد فداکار چهارکوه علویجه

حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه ای و پهلوانی استان اصفهان نیز از اهدای تندیس پهلوانی به ابوطالب احمدی مرد فداکاری که جان یک انسان را از دل کوه‌های علویجه نجات داده است خبر داد و گفت: ما در مسیر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی بر خود لازم می‌دانیم چنین افرادی که با گذشت و ایثار عمل جوانمردانه ای انجام می‌دهند را مورد احترام و تجلیل قرار دهیم تا جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان شاهد باشند عمل شایسته و نیکو علاوه بر پاداش اخروی، در دنیا نیز مورد احترام دیگران است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کار جوانمردانه و نجات بخش این مرد فداکار و ایثارگر گفت: پهلوانی تنها به گود زورخانه و تشک کشتی محدود نمی‌شود و همه ما انسان‌ها در طول زندگی روزمره خود با مواردی اینچنین مواجه می‌شویم که اگر از کنار آنها بی تفاوت رد نشویم و به یاری همنوعان خود بشتابیم بدون شک ما نیز یک پهلوان خواهیم بود.

ابوطالب احمدی، مرد فداکاری که در نوروز سال جاری جان یک انسان را نجات داد نیز تاکید کرد: در حیاط منزل خود در حال تعمیر و رسیدگی به اتومبیل بودم که از فاصله بسیار دور صدای ضعیف درخواست کمک مردی از دل کوه شنیده شد و بی‌درنگ به راه افتادم.

وی اضافه کرد: در مسیر راه به نیروهای امدادگر و پلیس اطلاع دادم و در کمتر از نیم ساعت خود را به نزدیکی مرد اسیر روی دیواره‌های صعب‌العبور مرتفع‌ترین قله چهار کوه علویجه رساندم.

این مرد فداکار اضافه کرد: علاوه‌بر امید دادن به فرد گرفتار، تلاش کردم در فاصله‌های زمانی پیاپی با قرار دادن دست‌ها زیر پاهایش، تا آنجا که در توان دارم به ماندگاری او روی دیواره کمک و از سقوط او جلوگیری کنم، پس از چند ساعت دست و پای مرد گرفتار تاب و توان خود را از دست داد و ناگاه از دیواره جدا شد، اما در این هنگام او را در بغل گرفتم و به سمت خودم کشاندم و هر دو روی جاپای سنگی کوچکی قرار گرفتیم.

احمدی افزود: با قدرت خدا، پنج ساعت مرد گرفتار را نگه داشتم تا نیروهای امداد و نجات و کوهنوردان رسیدند و مرد را با طناب به پایین کوه منتقل کردند.

کد خبر 752806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.