افزایش محدوده بافت فرسوده شهر ایلام به ۵۰۰ هکتار

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از افزایش محدوده بافت فرسوده شهر ایلام به ۵۰۰ هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، فرشاد دوستی امروز- شنبه بیست و دوم اردیبهشت- در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اشاره به اینکه محدوده بافت فرسوده شهر ایلام از ۳۷۴ به ۵۰۰ هکتار افزایش یافت، اظهار کرد: با افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده استان از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان، شرایط بسیار خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد.

وی افزود: مشوق‌های خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده برای مالکان بافت‌های فرسوده فراهم شده است، مردم ایلام از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه وسعت بافت فرسوده شهر ایلام به ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: تشویق‌های ۱۹ گانه توسط ستاد بازآفرینی شهری برای احداث مسکن در این بافت‌ها ابلاغ شده است.

دوستی افزود: اعطای حداکثر ۲ طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب در بعضی مناطق، یک طبقه تشویقی در برخی نقاط شهری، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری‌های انتفاعی، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیر مسقف مجموعه به منظور تأمین بخشی از پارکینگ‌های مورد نیاز، امکان استفاده از مساحت معابر بن‌بستی، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله این مشوق‌ها برای بافت‌های فرسوده است.

وی با اشاره به امکان بهره‌مندی متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده از تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن ملی و طرح بازآفرینی شهری، گفت: افرادی که املاک مسکونی آن‌ها در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: پس از اینکه ثبت نام محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است و به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک‌های انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می‌شود.

دوستی اضافه کرد: اگر ملک برای دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، برای تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافت‌های فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکل واحدهای طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان مهران، گفت: در برخی از شهرها، شهرداران منتظر ابلاغیه شورای عالی شهرسازی برای صدور پروانه ساخت هستند در حالی که در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان نیازی به اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: در روستاها، متقاضیان که تمایل به ساخت دارند با مراجعه به بنیاد مسکن و راه شهرسازی از تسهیلات دریافتی زمین به عنوان نهضت جوانی جمعیت استفاده کنند.

دوستی ادامه داد: ۱۱۰۰ قطعه زمین در قالب طرح ملی جوانی جمعیت به متقاضیان در استان ایلام واگذار شده است

کد خبر 752691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.