شورای ششم ارومیه تاکنون ۷۳۲ مصوبه داشته است

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تا به امروز مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره ششم شورا ۷۳۲ مورد بوده است و از این تعداد مصوبات ۶۱۷ مصوبه تایید، ۱۱۵ مصوبه رد و ۴۰ مصوبه ابرام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، گلشن نوروزی عصر امروز _شنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت_ در جلسه هفتگی کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: تا به امروز مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره ششم شورا ۷۳۲ مورد بوده است و از این تعداد مصوبات ۶۱۷ مصوبه تأیید، ۱۱۵ مصوبه رد و ۴۰ مصوبه ابرام شده است.

وی افزود: شفاف‌سازی و رسیدگی به مشکلات مردم در تمامی سازمان‌ها و واحدهای مربوطه به‌ویژه تسریع در امور مربوط به املاک مدنظر قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای پیشگیری از سوءاستفاده از اموال عمومی و تعدی به املاک و اموال شهرداری شفاف‌سازی و ارائه خدمات آنلاین از ضروریاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

نوروزی با اشاره به اینکه بعضی از مصوبات شورا در شهرداری بدون اقدام باقی مانده است، تصریح کرد: مصوباتی که در شورا مورد تصویب قرار گرفته، اما در شهرداری اجرا نشده باید بررسی و پیگیری شود.

وی در راستای برگزاری مزایده و مناقصات شهرداری یادآور شد: برای جلوگیری از سوءاستفاده باید شرکت‌کنندگان توجیه شده، مجبور نباشند اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران بگذارند، در قیمت‌گذاری باید منافع مردم، اشتغال‌زایی و بهره‌مندی متقاضیان اولویت‌بندی شود و به جای عدم بهره‌برداری به خاطر قیمت‌های غیرواقعی با پایین آوردن قیمت در صورت عدم استقبال متقاضیان، در روند اجرا به نفع متقاضیان و به ویژه جوانان بیکار تغییر رویه و تسهیل لحاظ شود.

نوروزی عنوان کرد: در صورت تغییر نوع واگذاری با ماده ۱۴ نباید حق سایر متقاضیان پایمال شود، چه بسا این حرکت باعث بالا رفتن قیمت‌ها و همین‌طور از دست رفتن فرصت‌ها برای سایر رقبا باشد و این عادلانه نیست.

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در مناقصات و مزایده‌های شهرداری ضمن توجه به درآمد شهرداری رضایت عموم باید مد نظر قرار بگیرد.

کد خبر 752675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.