آمادگی مدارس تیران برای آموزش فرهنگ شهروندی

مدیر اداره آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: مدارس این شهرستان برای آموزش فرهنگ شهروندی و هم افزایی بین شهروندان مهیا است تا در تعامل با مدیریت شهری، به مردم خدمت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حسین صائبی بعد از ظهر امروز _شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در نشست مشترک با سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر تیران به تعاملات مدیریت شهری و آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: تحصیل بیش از چهار هزار دانش‌آموز در تیران فرصت خوبی برای آموزش فرهنگ شهروندی برای این قشر و خوانده‌ها است.

وی افزود: بستر برای ارائه آموزش در مدارس و ایجاد مدرسه شهروندی فراهم بوده و شهرداری تیران با اعزام کارشناسان و آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها به توسعه شهری کمک کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه توجه شهروندان به پرداخت عوارض نوسازی در مدیریت شهر لازم است، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای نهادینه سازی این فرهنگ و کمک به ایجاد هم افزایی مردمی آمادگی دارد.

صائبی به پوشش ۹۹ درصدی غربالگری فشارخون در تیران و کرون اشاره کرد و اذعان داشت: تحقق این امر در تعامل مدارس با شبکه بهداشت و درمان رقم خورد که در مدارس دانش آموزان و خانواده‌ها در جلسات آموزش خانواده به این مفاهیم توجه کرده و آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مشارکت شهرداری در پروژه‌های عمرانی و فرهنگی مدارس

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به تعاملات این نهاد با آموزش و پرورش طی ادوار گذشته تاکنون، گفت: تعاملات بر اساس قانون و مبتنی بر مصوبات شورای آموزش و پرورش بوده که به افزایش توان علمی و مهارتی شهروندان منجر شده است.

محسن دلکرمی افزود: تسهیل شرایط اخذ پروانه ساختمانی برای مدارس خیرساز شهر به رونق پروژه‌های مدرسه سازی منجر شده و انگیزه نیز برای خیرین دوچندان می‌شود.

وی فرهنگ سازی و آموزش شهروندان را مهم خواند و اذعان داشت: آموزش فرهنگ شهروندی روند خدمت رسانی را تسریع می‌کند.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه روزانه ۱۰ تن زباله در شهر جمع آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمت رسانی شهرداری به صورت ۲۴ ساعته بوده و دغدغه‌های شهروندان نسبت به بعضی از چالش‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 752619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.