پرداخت ۱۹ هزار میلیون ریال به زوجین نابارور در استان مرکزی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی از پرداخت ۱۹ هزار میلیون ریال به زوجین نابارور در این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت، بابک بوالحسنی اظهار کرد: طبق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی ناباروری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت مطرح و زیر ساخت‌های ارائه خدمات و قرارداد با بیمه‌های پایه در مراکز ناباروری دولتی فراهم شد.

وی افزود: بر این اساس خدمات درمان ناباروری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفت.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال هزینه بابت زوجین نابارور، شامل پرداخت هشت هزار و پانصد و شش میلیون ریال خدمات سرپایی، هشت هزار و چهارصد میلیون ریال خدمات بستری و یک هزار و هفتصد و سی میلیون ریال بابت هزینه‌های خسارت متفرقه به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

بوالحسنی افزود: زوج نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری برای دریافت خدمات توسط پزشک معالج نشان‌دار یا با مراجعه به کارشناس اداره کل بیمه سلامت استان نشان‌دار می‌شود.

وی ادامه داد: این زوج‌ها پس از نشان‌دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۸۷۴ نفر از بیمه شدگان استان در زمینه ناباروری نشان دار شده‌اند و با مراجعه به مراکز درمانی خدمت مورد نیازشان را دریافت کرده‌اند.

بوالحسنی، بیمارستان سینا اراک، بیمارستان امیرالمومنین اراک، مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اراک و بیمارستان مدرس ساوه را از جمله مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی به زوجین نابارور در سطح استان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان استان می‌توانند سوالات خود را با شماره ۱۶۶۶ به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته با کارشناسان بیمه سلامت مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کد خبر 752611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.