روند سرقت در خراسان شمالی کاهشی است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به روند کاهشی سرقت در استان طی دو سال اخیر، گفت: از طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حفاظت از اماکن و تجهیزات دولتی در مقابل سرقت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _شنبه بیست و دوم اردیبهشت_ در جلسه پیشگیری از سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: در طرح نگهداری از اموال مهم دستگاه‌های اجرایی باید تمامی سازمان‌ها مشارکت داشته باشند چرا که بعضاً با سرقت بخش‌هایی از یک دستگاه یا امکانات خسارت هنگفتی به اموال دولتی وارد می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح از نقطه نظرات کارشناسی نیروی انتظامی برای نگهداری و جلوگیری از سرقت امکانات و تجهیزات مهم استفاده خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سرقت‌ها نباید آسان توسط سارقان انجام شود گفت: با اقداماتی باید شرایط سرقت را برای آنان سخت کنیم.

حسین نژاد گفت: در اجرای این طرح باید تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها نسبت به تجهیزات و امکانات مهم حساس باشند و برای مقابله با سرقت برنامه‌ای تدوین کنند.

وی از بی توجهی برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در خصوص نگهداری از امکانات و تجهیزات نیز انتقاد کرد و گفت: بعضاً از یک سازمانی سرقت می‌شود اما متوجه این امر نمی‌شوند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی سازمان‌ها باید نسبت به امکانات در اختیار حساس باشند و اگر گاه دستگاه و یا امکاناتی مورد نیاز نیست باید نسبت به نگهداری آن دقت کنند و یا به فروش برسانند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: مدیران باید نسبت به امکانات و تجهیزات دستگاه مربوطه خود برنامه خودکنترلی داشته باشند و اگر اموال مهم و استراتژی نیز دارند با توجه به نظر کارشناسان نیروی انتظامی برای حفاظت و نگهداری برنامه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده بر همکاری و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد طرح‌های حفاظتی و نگهداری از امکانات و تجهیزات مهم تاکید کرد و افزود: این شرکت‌ها بعضاً با برنامه‌هایی باعث ایجاد اطلاع رسانی به موقع از سرقت خواهند شد که این مهم می‌تواند از سرقت‌ها جلوگیری کند.

حسین نژاد با بیان اینکه آمار سرقت‌ها در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن کاهشی بوده است تصریح کرد: روند سرقت در سال جاری نیز کاهشی است که امیدوار هستیم با کمک و مشارکت نیروی انتظامی و مردم باز هم آمار سرقت کاهش یابد.

کد خبر 752606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.