جزییات اولین رویداد رسانه‌ای امید در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید در کهگیلویه و بویراحمد از اجرای این رویداد در خرداد سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمداله اکوانی، امروز_ شنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت_ در نشست مجازی با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان به همت سازمان بسیج رسانه استان و مشارکت استانداری، بنیاد نخبگان، کنگره شهدا، فرهنگ و ارشاد، پارک علم و فناوری، دانشگاه یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای استان، اولین رویداد رسانه‌ای استان با نگاه توسعه‌ای و امید بخشی کهگیلویه و بویراحمد در خرداد سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد رسانه‌ای امید برنامه‌ای جدید و ابتکاری است که نتایج آن کمک به تعامل بهتر اصحاب رسانه و مسئولان، استفاده از ایده‌ها و نظرات اصحاب رسانه برای برون رفت از مسائل و حرکت به سمت توسعه استان، کمک به اطلاع‌رسانی خدمات صورت گرفته توسط دولت، فرصت مناسب برای تبیین مسائل مهم در استان، ایجاد فرصت رقابت و سالم بین فعالان رسانه‌ای و شناخت خبرنگاران و رسانه‌های برتر به مردم است.

دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این رویداد با رویکرد تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و ارائه گزارش خدمات دولت و پیشرفت‌های استان در بخش‌های علمی، دانش بنیان، صنعتی، کشاورزی و سایر بخش‌ها با هدف امیدآفرینی در جامعه برگزار می‌شود.

وی با دعوت از رسانه‌ها و فعالان مجازی جهت شرکت در رویداد «جام امید» و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت انفرادی و تیم‌های سه نفره و پنج نفره اسامی خود را به دبیرخانه این رویداد اعلام کنند.

اکوانی خاطرنشان کرد: رویداد جام رسانه امید در قالب‌های تیتر، عکس، گزارش مکتوب، ایده‌پردازی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، پوستر، اینفوگرافیک و کلیپ موبایلی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در قالب فردی یا تیمی در مکان و ساعتی مشخص دور هم جمع شده و تعدادی از مسئولان ارشد استان نیز در رویداد حضور و به بیان گزارش عملکرد، دغدغه‌ها و حتی مسائل و مشکلات استان پرداخته و این موارد را با اصحاب رسانه مطرح می‌کنند.

دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از ارائه مطالب مسئولان که از ساعت هشت صبح تا ۱۵ عصر روز برگزاری، انجام می‌شود و فعالان رسانه‌ای، ۴۸ ساعت فرصت دارند در قالب تیم‌های خود به تهیه محتوای مکتوب، دیداری و شنیداری از آنچه در رویداد گذشت پرداخته و در رقابتی سالم، توانایی خود را در تولید محتواهای فاخر رسانه‌ای و انتشار سریع و حرفه‌ای آن به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: محتواهای تولید شده رسانه‌ای توسط یک پایشگر هوشمند و هم‌چنین توسط هیئت داوران کشوری و استانی بررسی شده و برگزیدگان مشخص و در اختتامیه‌ای مشترک با هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر معرفی و با هدایای ارزنده‌ای تجلیل می‌شوند و منتخبین به مرحله کشوری رویداد هم دعوت می‌شوند.

اکوانی خاطرنشان کرد: شاخص‌های ارزیابی آثار نیز شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت محتوایی آثار، تعداد بازدیدها، تعداد اشتراک‌گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطبان می‌شود.

وی گفت: رسانه‌هایی که به صورت تیمی ثبت نام می‌کنند می‌توانند از یک یا چند رسانه باشند و لزومی ندارد از یک رسانه باشند.

دبیر اولین رویداد رسانه‌ای امید استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: افرادی که به صورت تیمی شرکت می‌کنند بهتر است تیم خود را به گونه‌ای تشکیل دهند که قابلیت تولید محتوا در بخش‌های مختلفی همچون خبر و یادداشت، عکس، کلیپ، توئیت، عکس نوشته، پوستر، اینفوگرافیک و موشن‌گرافیک را داشته باشند.

در ادامه سرگرد پاسدار عباس رضایی مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برگزاری جام رسانه‌ای امید به این معنی نیست که خبرنگاران روحیه مطالبه‌گری خود را کنار بگذارند و مشکلات جامعه را نبینند، بلکه هدف این است که اولاً در مقابلِ سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های معاند، حرکت‌های رو به رشد و پیشرفت‌های کشور را به صورت واقعی به نمایش بگذارند و هم‌چنین در کنار آن با انجام پرسش از مسئولان، ارائه ایده‌ها و راهکارها و سپس مطالبه‌گری و نقد منصفانه به مسئولین استان کمک کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند مشخصات خود و تیم مرتبط را به شماره ۰۹۳۵۹۳۶۵۴۳۸ در ایتا یا روبیکا ارسال کنند.

رضایی تصریح کرد: تیم‌ها هم‌زمان با ثبت نام در رویداد یک اسم برای خود انتخاب و اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام همه فعالان رسانه‌ای در این رویداد تا روز جمعه هفتم خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن زمان دقیق اجرای رویداد در هفته سوم خرداد اعلام خواهد شد.

کد خبر 752598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.