فقر فرهنگی زمینه‌ساز تعدادی از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برخی‌ آسیب‌های اجتماعی و جرایم ریشه در فقر فرهنگی مرتکبین دارند لذا نیازمند تقویت پرورش و توانمندسازی دانش آموزان از لحاظ مهارت‌های رفتاری و کنترل خشم و دوری از بزهکاری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی امروز_شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جایگاه معلم در فرهنگ غنی اسلامی یک جایگاه والا و متعالی است و دین مبین اسلام احترام به مقام و منزلت معلم را مورد تاکید قرار داده است چرا که معلمین سازنده آینده کشور هستند و با تربیت فرزندان و دانش آموزان به آبادانی و رشد و توسعه کشور در همه عرصه‌ها کمک شایانی می‌کنند.

وی افزود: چشم امید جامعه و مردم به آموزش و پرورش است که در حوزه‌های تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان جامعه زحمت می کشند و یقیناً در تعالی اجتماع و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بی بدیل و تأثیرگذاری دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: جامعه آگاه و باسواد پله‌های ترقی و روبه رشد را طی می‌کند و این وظیفه سنگین جامعه معلمان است که آگاهی و بینش صحیح را به دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم منتقل کنند.

عتباتی ادامه داد: برخی آسیب‌های اجتماعی و جرایم ریشه در فقر فرهنگی مرتکبین دارند لذا نیازمند تقویت پرورش و توانمندسازی دانش آموزان از لحاظ مهارت‌های رفتاری و کنترل خشم و دوری از بزهکاری هستیم.

علی مطهری نیز در این دیدار به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آنچه که در این سند هم به آن تاکید شده، این است که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده رسالت سنگین خود بر نمی‌آید و نیازمند حمایتها و کمک تمامی دستگاه‌ها می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: رویکرد در آموزش و پرورش تغییر و تکامل نحوه آموزش است که با حمایت‌های دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضائی که نگاه فرهنگی دارد و میسر خواهد شد.

کد خبر 752597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.