۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
ورود سامانه بارشی به خوزستان از فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به افزایش دما تا فردا گفت: از اواخر یکشنبه سامانه نسبتاً ضعیف بارشی از سمت شمالِ غرب و غرب وارد استان خواهد شد که تا روز پنجشنبه در بعضی ساعات در استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط تا به نسبت شدید و تندبادهای موقتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه زاری امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز تا اواسط فردا جو نسبتاً پایداری در سطح استان حاکم است، سپس از اواخر یکشنبه سامانه نسبتاً ضعیف بارشی از سمت شمالِ غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا روز پنجشنبه در بعضی ساعات در استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید و تندبادهای موقتی خواهد شد.

وی افزود: بیشترین میزان بارش‌ها طی روز دوشنبه در بخش‌های شرقی، شمالِ شرقی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق بارش‌ها طی این چند روز به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه در نیمه جنوبی، غربی و تا حدودی مرکزی خواهد بود؛ لذا احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی وجود دارد. شمال خلیج فارس نیز طی امروز تا سه شنبه مواج و طی روز دوشنبه گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده خواهد بود.

سبزه‌زاری با اشاره به اینکه روند دما تا فردا افزایشی است سپس با ورود سامانه بارشی اندکی کاهش پیدا می‌کند، گفت: طی شبانه‌روز گذشته شوش با ۳۷.۶ و ایذه با ۱۲.۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۷.۵ و کمینه دمای ۱۹.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 752536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.