طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه (س) تهیه می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از آغاز مطالعات طرح جامع پیرامون حرم با گستره مساحتی ۴۰۰ هکتاری خبر داد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در اطراف حرم با نگاه‌های بخشی شروع شده که شامل طرح میدان شهید مطهری، طرح میدان بزرگ امام خمینی (ره) و طرح ساماندهی قبرستان نو است، اظهار کرد: یک طرح جامع پیرامون حرم در حال تهیه شدن است تا این پروژه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند و به رویکرد مدیریت شهری در پیرامون حرم یک پیوستگی و راهبری دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز طرح‌هایی در این زمینه تهیه شده است، افزود: برخی پروژه‌ها خیلی بزرگ مقیاس دیده شده و به برخی بخش‌ها توجه کمتری شد و قسمت‌هایی از اطراف حرم بدون برنامه رها شدند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آغاز تهیه این طرح توسط مشاور، خاطرنشان کرد: تدوین این طرح حدود ۶ تا هشت ماه زمان می‌برد، ناهماهنگی دارد و ۳۰ یا ۴۰ طرح اطراف حرم در یک گستره ۴۰۰ هکتاری باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

خاکی ادامه داد: طرح جامع شهر قم، طرح جامع حرم مطهر، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک و طرح‌های متفاوت شهرسازی تهیه شده برای بلوک‌های این منطقه و الزامات خدماتی و فرهنگی در این طرح مدنظر است.

کد خبر 752504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.