برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر برای جوانان قابل فهم باشد

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر پرهیز از اقدامات تکراری در حوزه سالروز فتح خرمشهر گفت: برنامه‌های این روز باید خلاقانه و برای جوانان قابل فهم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در ستاد گرامیداشت سوم خرداد اظهار کرد: تمام جهان انتظار شکست خرمشهر را داشتند، اما مقاومت‌ها از جان گذشتگی‌های رزمندگان و پشتیبانی مردم باعث پیروزی عملیات شد که این پیروزی برای دنیا باور نکردنی بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر تکیه بر مردم بسیار تاکید دارند چرا که وقتی مردم با هم وحدت داشته باشند هر کار نشدنی را انجام خواهند داد و مردم در فتح خرمشهر نیز نقش مهمی ایفا کردند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حضور مردم بر پایه دین و اعتقادات آن‌ها بود که از رهبر خود تبعیت می‌کردند که در نهایت باعث پیروزی آن‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل شد و جهانیان را متعجب کرد.

حسین‌نژاد تصریح کرد: وجود تجهیزات و امکانات نظامی در خرمشهر سبب پیروزی رزمندگان نشد، چراکه امکانات و تجهیزات دشمن چندین برابر بود و بیشتر کشورهای جهان نیز به آن‌ها کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران اسلامی در خرمشهر از ذهن‌ها بسیار دور بود، اضافه کرد: رزمندگان تنها با ایمان، استقامت، روحیه بالا و از خودگذشتگی توانستند به پیروزی برسند.

وی بر فرهنگ‌سازی بیشتر ایثار و شهادت در بین نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد: این مهم باید توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

استاندار خراسان شمالی بر خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های متنوع در این خصوص در جامعه تاکید کرد و گفت: برنامه‌های سوم خرداد روتین و تکراری نباشد بلکه باید برای نسل جوان و نوجوان قابل فهم باشد.

وی با اشاره به مقاومت مردم مظلوم فلسطین، افزود: رزمندگان و مردم مظلوم فلسطین با روحیه بالا و مقاومت می‌توانند در برابر اسرائیل و حتی آمریکا پیروز شوند.

کد خبر 752499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.